1403/01/30
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/01/30
0
0

افسردگی بعد از خودارضایی | رابطه بین افسردگی و خودارضایی

9491 بازدید
افسردگی بعد از خودارضایی | رابطه بین افسردگی و خودارضایی

افسردگی و خودارضایی چه رابطه ای با هم دارند؟

خیلی از مواقع فرد نه به علت تحریک جنسی، بلکه به دلیل فشار عصبی، بیکاری و… دست به خودارضایی می زند. یعنی به گونه ای خودارضایی برای او راه حل موقتی برای فرار از مشکلات است. اما این عمل مشکلات و اتفاقاتی را به همراه دارد که کی از آن ها افسردگی است. چیزی که بیشتر جوانان با آن بعد از خودارضایی یا حتی بعد از ترک خودارضایی مواجه می شوند افسردگی است. ما می خواهیم در این مقاله راهشناس علل افسردگی بعد از خودارضایی یا بعد از ترک بررسی کنیم و در انتها برایشان راهکاری نشان بدهیم. ابتدا اجازه دهید به افسردگی بعد از خودارضایی بپردازیم.

چرا بعد از خودارضایی افراد افسرده می شوند؟

خیلی از افراد بعد از خود ارضایی ترجیح می دهند تا بخوابند یا فعالیتی نداشته باشند.  همین اشتیاق به عدم تحرک یکی از علائم افسردگی است. بیشتر افراد بعد از خودارضایی دچار افسردگی می شوند.

عدم ارضای روحی بعد از خودارضایی

این افسردگی بیشتر به علت عدم ارضای روحی شکل می گیرد. یعنی وقتی یک  فرد دست به خودارضایی می زند به علت یک طرفه بودن این فرآیند ارضا شدن و عدم ارضای عاطفی و روحی،  از طرفی تشنگی برای تخلیه ی تمام نیازها و موفق نشدن دچار افسردگی می شوند.

نداشتن اعتماد به نفس کافی

نداشتن اعتماد به نفس یکی دیگر از دلایل افسردگی در ارتباطات جنسی است. وقتی شخص در فیلم پورن بازیگری را می بیند و عدم تشابه خودش را بازیگر درک می کند بی اعتماد به نفس شده و دچار افسردگی می شود. در حالتی دیگر شخص بعد از حتی یک ارضای کامل به دلیل عدم اطمینان به اتفاق دوباره و عدم گفت و گو بعد از ارضا شدن دچار افسردگی می شود.

خاطرات بد دلیلی دیگر برای افسردگی بعد از خودارضایی

وقتی شما خودارضایی می کنید ممکن است بعدش به خاطرات گذشته و تصوراتی که نسبت به خودارضایی دارید مانند جوش صورت و کمبود حافظه و … باعث می شود شما دچار یاس و افسردگی شوید.

شکست های قبلی در ترک دلیلی برای افسردگی

افسردگی می تواند دلیل بسیاری داشته باشد. اما یکی از مهم ترین ترین دلایل آن ممکن است وقتی که فرد چندین مرتبه اقدام به ترک کرده اما موفق نشده، و بعد از خودارضایی به این موارد فکر کند و افسرده شود. افسردگی بعد از خود ارضایی خیلی شایع و معمول است. معمولا بخاطر همین شکست ها فرد هیچ علاقه ای به ترک نشان نمی دهد وفکر می کند توان ترک این عمل را ندارد. اما اگر ما دلایل افسردگی را خوب بشناسیم، دلایل عدم موفقیتمان را بررسی کنیم و … می توانیم به راحتی از سد این مشکل بگذریم و زندگی بهتری را تجربه کنیم.

چرا بعد از ترک خودارضایی دچار افسردگی میشویم؟

حال اجازه دهید به چرایی افسردگی بعد از ترک برسیم:

اضطرابی که بعد از ترک خودارضایی به انسان وارد می شود باعث افسردگی می شود.

وقتی شخصی خودارضایی را ترک می کند اعتماد به نفسش به دلایلی ممکن است کاهش پیدا کند. به عنوان مثال قبلا هر گاه عصبی یا ناراحت بود خودارضایی می ‌کرد اما حالا که این احساس را سرکوب می کند ممکن است دچار افسردگی شود. چون به خواسته ی هوای نفس خود تن نداده است.

بهترین راه حل ها برای افسردگی بعد خودارضایی کدامند؟

مانند هر مشکل دیگری این مشکل نیز راه حل های مناسب خود را دارد:

  • برنامه ریزی
  • صحبت با دیگران
  • قرار نگرفتن در موقعیت انجام خودارضایی
  • قدم زدن
  • ورزش کردن
  • بیکار نبودن
  • و …

می تواند باعث بهتر شدن و فرار از افسردگی شود. به این صورت شما با برنامه ریزی کردن می توانید از وقت خود به نحو احسن استفاده کنید و بیکار نمانید. همچنین به کارهایی که علاقه مند به انجام آن بودید اما نمی توانستید بپردازید.

در حالت بعد شما می توانید خود را سرگرم کنید. یعنی می توانید با افرادی که مدتی در تماس نبوده اید تماس بگیرید و با آن ها صحبت کنید. ممکن است دراین مدت که از هم بی خبر بودید اتفاقی افتاده باشد که خوب باشد بدانید. همین گفت و گو می تواند جهت ارتقای شخصیت انسان هم کمک کند.

ورزش و قدم زدن را به طور جدی ادامه دهید. ورزش باعث شادابی و آرامش افراد می شود. اگر ورزش کنید می توانید خیلی از دلایل خودارضایی را، مثل عصبی بودن را برطرف کرده و دیگر به خودارضایی فکر نکنید.

در کنار تمام این ها سعی کنید که در موقعیت ارتکاب و انجام خودارضایی قرار نگیرید. مثلا به خود نگویید من این فیلم را می بینم و خود را کنترل می کنم. خودتان را گول نزنید. یادتان باشد بهترین راه برای حل هر مشکلی رو راست بودن با خودتان است.

از اینکه با ما همراه بودید سپاس گزاریم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=4466
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

از باکس بالا میتوانید ویدیو را دانلود کنید.

نظرات

0 نظر در مورد افسردگی بعد از خودارضایی | رابطه بین افسردگی و خودارضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.