1403/01/30
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/01/30
0
0

بررسی نشانه های خیانت | 8 نشانه ی تشخیص خیانت

2513 بازدید
بررسی نشانه های خیانت | 8 نشانه ی تشخیص خیانت

خیانت می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشد. به‌طورکلی خیانت دارای علائم و نشانه‌های مشترکی است که در افراد خیانتکار به چشم می‌خورد. هرچند وجود تمامی این علائم، نمی‌تواند به طور یقین بگوید که فردی خیانتکار است، اما نشانه‌هایی است  باید با بزرو آنها، حواسم خودمان را بیشتر جمع کنیم. با ما در این مقاله راهشناس همراه باشید.

دلایل خیانت چیست؟

یکی از مهم‌ترین دلایل خیانت، کم‌ توجهی از طرف شریک عاطفی است.  به‌ طور کلی، افرادی که دست به خیانت می‌زنند دو حالت دارند. در واقع رابطه دوم برای فرد اولویت بیشتری پیدا می‌کند.

نشانه های خیانت

حالت اول)  که شامل پنهان‌ کاری است. یعنی فرد خیانتکار به طور مخفیانه  به خیانت خود ادامه دهد.

حالت دوم) نیز شامل مواقعی است که فرد خیانتکار به‌قدری جذب رابطه جدید خود شده است که رابطه قدیم خود را فراموش کرده و این رابطه قدیمی به‌مرور به سردی و تمام شدن برود. این حالت معمولاً در دوستی‌های پیش از ازدواج بارزتر است.

نشانه‌های خیانت چیست؟

علائم و نشانه‌های زیر اگر در فردی بروز کند، می‌تواند نشان دهنده خیانت باشد و باید به آن توجه کنیم.

بی‌ توجهی یا کم‌ توجهی

قاعده کلی در تمامی حالات خیانت بی‌ توجهی یا کم‌توجهی است. به‌عنوان‌مثال شما شریک عاطفی‌تان را به یک رستوران دعوت می‌کنید اما برعکس گذشته، با تأخیر به‌قرار می‌رسد یا نمی‌رسد و به طور مدام بدقولی می‌کند. زمانی که شروع به حرف‌زدن می‌کنید تمرکز کافی ندارد و یا اینکه اهمیت زیادی به مکالمات نمی‌دهد، گویی که فکرش مشغول چیز دیگری باشد. دیگر مثل گذشته درمورد مسائل روزانه خود با شما صحبت نمی‌کند و شمارا در جریان جزئیات قرار نمی‌دهد.

تعداد کلام‌های محبت‌آمیز، تماس‌ها و پیام‌های شخصی کم می‌شود. نسبت به‌صرف غذا با خانواده بی‌اهمیت است. سردی در روابط جنسی دیده می‌شود و دیگر تمایل سابق را ندارد. برخلاف گذشته تمایلی به سرگرمی یا گشت‌وگذار ندارد و هروقت که به منزل می‌آید خسته است.

دسترسی به فرد خیانت‌کار کم می‌شود

برعکس سابق برای شما وقت ندارد و حتی زمانی که به دنبال این هستید که وی را ملاقات کنید، شما را از سر خود باز می‌کند و می‌گوید وقت کافی ندارد. بر خلاف گذشته با افرادی معاشرت می‌کند که حتی شما نامی از او تا پیش‌ازاین نشنیده بودید. حتی زمانی که از او سؤال می‌کنید شروع به دادن جواب سربالا می‌کند. مثل اینکه دوستان دوران دانشگاه هستند و یا در محل کار یکی هستیم. درحالی‌که زمان زیادی را با آنها سپری می‌کند و یا حتی اکثر آخر هفته‌هایش را به  آنها اختصاص می‌دهد.

شما دیگر در لیست اولویت‌های شریک عاطفی‌تان نیستید

در واقع انسان‌ها همبشه برای اولویت‌های خود وقت دارند و یا وقت خود را برای رسیدن به آن‌ها تنظیم می‌کنند. زمانی که دو نفر در رابطه عاطفی قرار می‌گیرند باید برای هم وقت بگذارند. درواقع افراد موظف می‌شوند که حال همدیگر را خوب کنند حتی به طور اتفاقی و بدون برنامه‌ریزی. این که شخصی به خود اجازه می‌دهد حتی قرارهای از پیش تعیین شده را کنسل کند، بهانه‌گیر شود و حتی اگر از او سؤال کنید به شما پرخاش کند، در واقع نشان‌دهنده از بین رفتن جذابیت رابطه و یا خیانت است.

این‌طور افراد معمولاً از الفاظی چون:

  • مگر من زندگی شخصی ندارم؟
  • چقدر تماس می‌گیری؟
  • چقدر پیام می‌دهی!
  • آن‌قدر رفت‌وآمد می‌کنی که دلم برای تو تنگ نمی‌شود!
  • من استقلال داردم!
  • مگر باید صبح تا شب پیش تو باشم!

و موارد مشابه استفاده می‌کند.

اگر شریک زندگی شما بیش از اندازه به شما توجه نمی کند، باید دلیل آن را بیابید. گفتگو می تواند اولین راه حل برای این کار باشد.

علائم خیانت

فرد شروع به مخفی کاری می‌کند

فردی که حساسیت پیش از حد نسبت به وسایل شخصی خود پیدا می‌کند و یا به نسبت گذشته، بیشتر به دنبال حریم خصوص می‌گردد. به‌ عنوان‌ مثال، گوشی همراه خود را روی حالت سکوت قرار می‌دهد. موقع دوش گرفتن، گوشی را با خود به حمام می‌برد و یا حتی موقع بیرون رفتن گوشی‌ای که شارژ تدارد را با خود می‌برد.

از اینکه شما به‌ وسیله‌ های شخصی او دست بزنید خوشش نمی‌آید حتی در حد لباس بیرون! چون نگران است که در لباسش ردی مثل عطر ادکلن یا یادداشتی وجود داشته باشد که دست او را رو کند.

در مسائل مالی و هدیه ها ابهاماتی وجود دارد

اگر تا پیش‌ از این درمورد مسائل مالی او مطلع بوده‌اید، حالا دیگر از اطلاعات دقیق ندارید. در واقع سعی می‌کند تا مسائل مالی خودش را از شما دور نگه دارد و یا متوجه می‌شوید که مخارج او زیاد شده است.

از طرفی ممکن است مشاهده کنید که شریک عاطفی شما وسیله را خریده است که گران‌ تر از بودجه او است. مثلاً ساعتی یا گردنبندی را هدیه گرفته است که بسیار گران است و زمانی که از او سؤال می‌کنید، پاسخ می‌دهد که فلان دوستم خریداری کرده است! اما این ابهام برای شما ایجاد می‌شود که چرا باید یک دوست چنان کادوی گرانی بخرد و یا در ازای چه چیزی چنان هدیه‌ای گرفته شده است! این دوست پیش‌ از این کجا بوده است که حالا شروع به خرید چنان کادوهایی کرده است!

به‌ یک‌ باره شروع به تغییر ظاهر می‌دهد

به‌عنوان‌مثال دست به جراحی زیبایی می‌زند، با آنکه شما تأیید کرده‌اید که چهره زیبایی دارد اما با جملاتی چون برای خودم می‌خواهم این کارها بکنم مواجه می‌شوید. بر خلاف گذشته آرایش غلیظ می‌کند.

لحن صبحت، پیام‌ها، شوخی‌ها و حتی برنامه روزمره آن تغییر می‌کند. به چیزهایی علاقه نشان می‌دهد که پیش‌ازاین توجهی نمی‌کرد.

تغییرات سریع در شریک زندگیتان در یک مقطع کوتاه می‌تواند نگران کننده باشد.

حساسیت فرد به روابط دیگر کم می‌شود

شخصی که تا بیش از این به هر رابطه‌ای اهمیت می‌داد، حالا نگران روابط نیست. راحت‌تر با بسیاری از افراد ارتباط می‌گیرد و یا می‌گیرد. از شما نیز می‌خواهد که سر خود را بیشتر گرم کنید. در واقع معیارها فرد تغییر می‌کند. شخصی که تا به امروز درمورد تمامی دوستان شما پرس‌وجو می‌کرد، امروز به‌راحتی می‌گوید که اگر با فلان دوستت هم بیرون بروی عیبی ندارد! درواقع نوعی رفتار می‌کند که تو هم انجام بده من هم انجام می‌دهدم. آزادی بیشتری برای همدیگر در نظر بگیریم.

حساسیت فرد زیاد می‌شود و یا دسترسی را محدود می‌کند

برخلاف مورد بالا، برخی از افراد خیانتکار زمانی که پا در جمع‌های دوستی خود می‌گذارند، هیچ تمایلی ندارند که شریک عاطفی‌تان هم در آن جمع باشد و یا حتی با دوستانش ارتباط داشته باشد. در واقع از آنجایی که مبینید دوستانش چه رفتارهای ناشایستی دارند، چنین چیزهایی را از شریک عاطفی خود دور می‌کند اما خود به همان کار ادامه می‌دهد. به‌عنوان‌مثال شخصی به خود اجازه می‌دهد که حتی با دوستان جنس مخالفش به‌راحتی رفت آمد کند. اما شریک عاطفی خود را در آن جمع‌ها نمی برد و شریک عاطفی‌اش حق ندارد با شخصی رفت آمد کند.

کلام آخر راهشناس در مورد راه های تشخیص خیانت

نشانه های خیانت با توجه به شرایط هر رابطه ای می تواند متفاوت باشد. در صورت مشاهده هر یک از نشانه های بالا به مدت طولانی بهترین کار مراجعه به مشاوره و صحبت ها شریک عاطفی است.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=2467
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

از باکس بالا میتوانید ویدیو را دانلود کنید.

نظرات

0 نظر در مورد بررسی نشانه های خیانت | 8 نشانه ی تشخیص خیانت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.