1403/01/10
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/01/10
0
0

چگونه عادت های بد را ترک کنیم | 5 راهکار تغییر عادات

2563 بازدید
چگونه عادت های بد را ترک کنیم

ترک عادات بد و اشتباه

همه ی ما در زندگی عاداتی داریم که روزانه انجام می دهیم. بعضی از این عادات را، عادات خوب و بعضی دیگر را عادات بد تشکیل می دهند. گاهی عادات بد به راحتی می توانند زندگی ما را مختل کنند. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد تا علاوه بر شناخت عادات بد، راه هایی برای ترک کردن آن ها ارائه کنیم. پس با ما  در راه شناس همراه باشید.

عادت های بد چگونه عاداتی هستند؟

عادات بد به هر نوع عادتی که به ضرر ما با شد گفته می شود. گاهی این عادات غیر ارادی هستند. یعنی ما در آن ها نقش نداریم. مانند جویدن ناخن، تند غذا خوردن و غیره. اما گاهی نیز به صورت دوره ای درون ما شکل گرفته است. بعضی از عادات بد ممکن است که هیچگونه ضرری برای ما نداشته باشد. از طرفی هم یک سری از این عادات می تواند به مختل کردن زندگی ما بیانجامد. ما باید با شناخت هر دوی این عادت ها به از بین بردن آن ها کمک کنیم.

برای تغییر عادات بد به چه چیزی نیاز است؟

مهم ترین چیزی که در ترک عادت بد به آن احتیاج داریم این است که احساس نیاز برای تغییر داشته باشیم. یعنی به آستانه ی تغییر رسیده باشیم. اگر ما این احساس نیاز را نداشته باشیم تغییری در ما صورت نخواهد گرفت. معتادانی که با زور ترک می کنند باز به سراغ مواد باز خواهند گشت اما افرادی که خود برای ترک اقدام می کنند و به عبارتی به این آستانه رسیده اند بعد از ترک دیگر سراغ مواد نمی روند.

چگونه باید عادات بد را ترک کرد؟

مهم ترین مورد برای ترک عادت بد این است که آن ها را اولویت بندی کنیم. یعنی بدانیم که باید کدام عادت بد را زودتر از بین ببریم. این کار را می توانیم با درخواست از اطرافیان نزدیک مانند خانواده و دوستان شروع کنیم. وقتی عادات بد ما را گفتند آن ها را اولویت بندی کنیم و بر اساس اولویت سعی کنیم که آن ها را از بین ببریم.

تعویق انداختن را فراموش کنید

یکی از مواردی که همواره ما را فریب می دهد تعویق انداختن کارهاست. یعنی ممکن است بعد از ده سال داشتن یک عادت بد به خود بگوییم این آخرین بار است یا در کنار ده سال یک هفته به چشم نمی آید و با این حرف ها مدام خود را فریب بدهیم تا ترک آن عادت را به تعویق بیندازیم که این موضوع باعث تنبلی میشود. این بدترین اتفاقی است که می تواند رخ بدهد.

تنها روی یک عادت تمرکز کنید و سریع عمل کنیم

مهمترین کار بعد از اولویت بندی آن است که عادات را بر اساس اولویتی که دارند ترک کنید. نباید چند عادت را باهم برای ترک کردن انتخاب کرد. باید یک به یک و با تمام توان در ترک آن ها اقدام کرد. مورد بعدی سریع عمل کردن است. یعنی بعد از انتخاب سریع عمل کنیم و کارمان را به عتعویق نیندازیم. به تعویق انداختن کارها باعث تنبلی ما می شود.

عوامل انجام عادات بد را از خود دور کنیم

اگر می دانیم با وسیله یا موقعیت خاصی به دوباره انجام دادن آن عادت بد رغبت خواهیم داشت، آن موقعیت و عوامل را دور کنیم. به عنوان مثال اگر فیلترشکن گوشی ما یکی از عوامل است آن را پاک کنیم و با این مطلب که “ من در سایت های علمی می خواهم بروم” خود را فریب ندهیم. بحث بعدی شروع فعالیت های مثبت است. به عنوان مثال می توان بیوگرافی آدم هایی را خواند که همان مشکل را داشته اند. ورزش، طبیعت و کتاب می توانند بسیار به ما کمک کنند.

کمال گرا بودن را فراموش کنید

یکی دیگر از مواردی که می تواند ما را اذیت کند کمال گرا بودن است. باید با قدم های کوچک به هدف رسید و نمی توان ناگاه به انتهای راه رسید. باید صبور بود و کم کم به راه ادامه داد. اگر با آدم نامناسب در ارتباطیم رابطه را درجا قدم کنیم اما باید دانست که در مسیر پیشرفت اینگونه نخواهد بود.

اگر در ابتدا اشتباهی رخ مسیر را تغییر دهیم

گمان کنید شما رژیم غذایی دارید و به ناگاه متوجه میشوید که به سالاد خود سس مایونز زده اید و در حال میل آن هستید. خیلی ها گمان می کنند در این مواقع باید گفت: حالا یک بار عیبی ندارد. بلکه اینطور نیست. باید سریعا از همان لحظه که متوجه شدیم این حرکت را اصلاح کنیم.

بعد از چند مدت به خودمان استراحت و زمان بدهیم و هرگاه که احساس نیاز کردیم انتهای راه را برای خودمان تصور کنم. این تصور کردن می تواند باعث رشد ما بشود.

نتیجه گیری راهشناس در مورد ترک و تغییر عادات های بد

عادت های ما یک شبه شکل نگرفته اند که در یک شب بتوانیم آن ها را تغییر دهیم. برای ترک عادات بد باید صبر داشت و از تغییر های کوچک انرژی گرفت تا به طور کامل مشکل برطرف گردد.

از اینکه با ما همراه بودید بسیار سپاسگزاریم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=2261
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

از باکس بالا میتوانید ویدیو را دانلود کنید.

نظرات

0 نظر در مورد چگونه عادت های بد را ترک کنیم | 5 راهکار تغییر عادات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.