1403/02/06
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/02/06
0
0

10 تفاوت خودراضایی و رابطه جنسی

10083 بازدید
10 تفاوت خودراضایی و رابطه جنسی

تاهل و خودارضایی با هم چه فرقی هایی دارند؟

خیلی از افراد فکر می‌کنند که چون هم در خودارضایی و هم در رابطه‌ی جنسی به ارضای جنسی می‌رسند پس تفاوتی میان آن‌ها نیست اما ما می‌خواهیم ضمن بررسی تفاوت این دو، مشکلاتی که خودارضایی به وجود می‌آورد را بررسی کنیم و چند راه حل ساده بگوییم. پس با ما  در راهشناس همراه باشید.

دفعات رابطه‌ی جنسی به مرور بعد از ازدواج کاهش می‌یابد

بعد از ازدواج روابط جنسی زوج‌ها به مرور کمتر می‌شود. این کمتر شدن باعث می‌شود از بعضی مشکلات جسمی جلوگیری شود. اما در خودارضایی اینگونه نیست و دفعاتش افزایش می‌یابد. به عبارت دیگر خودارضایی اعتیادآور است اما رابطه‌ی جنسی چنین نیست.

خودارضایی باعث ایجاد حرص و اعتیاد میشود ولی رابطه جنسی سالم اینگونه نیست.

رابطه‌ی جنسی علاوه بر ارضا شدن نیاز جنسی، نیاز عاطفی فرد را نیز ارضا می‌کند

هدف از رابطه‌ی جنسی تنها ارضای نیاز جنسی نیست. بلکه ارضای نیازهای عاطفی فرد هم در آن صورت می‌گیرد. اما در خودارضایی چنین اتفاقی نمی‌افتد. به همین دلیل فرد به علت عدم ارضای عاطفی افسرده‌تر و غمگین تر می‌شود. همچنین خودارضایی به علت استفاده از تخیل باعث بیماری‌های عصبی همچون لرزش دست، عدم تمرکز، بینایی و … نیز خواهد شد.

در رابطه‌ی جنسی افراد به طور کامل تخلیه می‌شوند

یکی دیگر از تفاوت‌های روابط جنسی و خودارضایی در تخلیه شدن فرد است. در رابطه‌های جنسی شخص به طور کامل تخلیه می‌شود اما در خودارضایی چنین اتفاقی برای شخص نمی‌افتد و همین عدم تخلیه‌ی کامل می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیار مثل سوزش ادرار و بزرگ شدن پروستات و … شود.

احساس گناه بعد از خودارضایی یکی دیگر از تفاوت‌هاست

معمولا افراد بعد از خودارضایی دچار یاس و احساس گناه می‌شوند. همین احساس گناه می‌تواند باعث بروز بیماری‌های عصبی در فرد شود. در حالی که ارضای جنسی توسط رابطه‌ی جنسی باعث شادابی و آرامش در فرد می‌شود.

خودارضایی در ارضا شدن اختلال ایجاد می‌کند

در روابط جنسی چون دو نفر در حال ارتباط هستند اعصاب و ساختارهای ارضا شونده را هر یک کار مناسب خود را می‌کند. اما در خودارضایی چون یک نفر تنها این کار را می‌کند تمام اعصاب و فرآیند ارضا شدن با اختلال رو به رو می‌شود. این اختلال می‌تواند در آینده موجب بروز مشکلات جدی در فرد شود.

خودارضایی در هر مکانی انجام می‌پذیرد و به شدت اعتیاد آور است

روابط معمولا در فضای مناسب و توسط دو فرد انجام می‌گیرد اما خودارضایی چنین نیست و شرایط برای این کار خیلی راحتتر از رابطه‌ی جنسی است. به همین علت خودارضایی می‌تواند به شدت اعتیادآور باشد. در صورتی که رابطه‌ی جنسی چنین نیست.

در رابطه‌ی جنسی عواطف هم درگیر می‌شوند

خودارضایی جز برطرف کردن ناقص نیاز جنسی هیچ کمکی به فرد نمی‌کند در حالی که یک رابطه‌ی جنسی مناسب علاوه بر برطرف کردن نیاز جنسی فرد، نیاز روحی و عاطفی فرد را نیز برطرف می‌کند. همین برطرف شدن این نیازها باعث افزایش آرامش، اعتماد به نفس و تمرکز در فرد می‌شود.

اگر اعتقاد دینی دارید باید گفت خودارضایی یک گناه بزرگ است

حتی اگر از منظر اعتقادات دینی به این مسئله نگاه کنیم باید بگوییم که خودارضایی یک گناه بزرگ است و همواره گفته شده از آن اجتناب کنید. اما رابطه‌ی جنسی سالم در چارچوب ازدواج نه تنها بسیار پسندیده است بلکه در دین هم بسیار به آن توصیه شده است.

اعتیاد به خودارضایی می‌تواند زندگی را از هم بپاشد

خودارضایی به علت اعتیادآور بودنش می‌تواند باعث شود که فرد بعد از ازدواج هم به این کار ادامه دهد. در نتیجه عدم ارضای مناسب زوج می‌تواند باعث بروز مشکلات بزرگ و حتی منجر به طلاق واقعی یا طلاق عاطفی شود. شخص متاهلی که خودارضایی می‌کند برای رابطه‌ی جنسی با همسرش آماده نیست و همین باعث مشکلات جنسی در زندگی زناشویی شده و می‌تواند زندگی آن‌ها را از هم فرو بریزد.

خودارضایی اعتیاد به پورن به همراه دارد

افراد برای خودارضایی معمولا به دیدن فیلم‌ها پورن رو می‌آورند. دیدن این دست فیلم‌ها می‌تواند سبب انتظارات نابه جا از جفت و درنتیجه بروز مشکلات جنسی شود. دیدن فیلم‌های پورن می‌تواند علاوه در تغییر علایق جنسی و تبدیل آن به علایق جنسی ناسالم باعث ایجاد تصاویر وانتظارات اشتباه از جفت شود. وقتی این انتظارات اشتباه برآورده نشود می‌تواند باعث عدم ارضا شدن فرد شود و مشکلات جنسی متعددی برای زوج به همراه داشته باشد.

چگونه می‌توان ازخودارضایی جلوگیری کرد؟

به طور کلی دو راه مهم پیش پای شماست:

اول: استفاده از نرم افزارهای محدود کننده مانند Blocker X و امثالهم برای فیلتر کردن سایت‌هایی که محتوای نامناسب دارند.

دوم: اینکه شخص می‌تواند با یک دستبند یا مچ بند به خود یادآوری کند که هدفش چیست. داشتن مچ بند می‌تواند خیلی به شخص کمک کند. شما می‌توانید در موانع ترک خود ارضایی و آموزش کامل راهکارهای ترک خودارضایی بیشتر با این موضوعات آشنا شوید.

به خاطر داشته باشید که این موارد تنها بعضی از تفاوت‌های رابطه‌ی جنسی است. ما باید با پیدا کردن رابطه‌ی مناسب و نحوه‌ی ارضای مناسب جنسی خود را از پیامدهای منفی خودارضایی دور نگه داریم.

از اینکه با ما همراه بودید بسیار سپاسگزاریم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=4546
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

از باکس بالا میتوانید ویدیو را دانلود کنید.

نظرات

3 نظر در مورد 10 تفاوت خودراضایی و رابطه جنسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام خسته نباشید در بحث تفاوت خودارضایی و رابطه ی جنسی چرا نمیگید در رابطه جنسی فرد شخص رو مبینه لمس می‌کنه و صداش میشنوه و با تمام حواسش به شخص واقعی رو درک می‌کنه و باعث میشه کاملا درست و اصولی ارضا بشه ولی در خودارضایی چون شخص واقعی حضور نداره و ارضا با تخیل هستش ارضا شدن ناقص باقی میماند و بدن تشنه باقی میمونه و این قضیه فشار بسیاری به روح و مغز فرد وارد میکنه

    لایک

    1. سلام
      خودارضایی به هرگونه ارضا شدن بدون رابطه جنسی گفته میشه که در خوزه دینی بهش استمناء گفته میشه
      جنابت هم در حوزه دینی به حالت بعد از ارضا گفته میشه که فرد طهارت نداره و باید غسل کنه
      موفق باشید

      18