1403/02/01
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/02/01
0
0

علت های خودارضایی متاهلین | درمان خودارضایی بعد از ازدواج

4446 بازدید
علت های خودارضایی متاهلین | درمان خودارضایی بعد از ازدواج

چرا مرد و زن بعد از ازدواج همچنان خودارضایی میکنند؟

ممکن است شما هم بعد از ازدواج و متاهل شدن باز به رفتار غلط و اشتباه خودارضایی ادامه دهید. از آنجایی که تفاوت های خودارضایی و رابطه جنسی بسیار است، این موضوع می تواند دلایل زیادی داشته باشد. ما می خواهیم با بررسی بعضی از این دلایل و راهکارهای مرتبط سعی کنیم تا خودمان و رابطه مان را بهتر کنیم. پس با ما راهشناس همراه باشید.

اعتیاد به دیدن فیلم های مستهجن از زمان مجردی مهم ترین و معمول ترین دلیل است

خیلی از افراد در زمان مجردی به دیدن پورن و فیلم های مستهجن می پردازند. این عادت بد کم کم به یک اعتیاد تبدیل شده و با آنها تا مدت های زیادی همراه خواهد بود. گاهی حتی این اعتیاد بعد از تاهل هم ادامه پیدا می کند. راهکاری که برای این حالت و ترک خودارضایی وجود دارد نزدیکی و صحبت بیشتر با همسر و پاک کردن خود از این افکار می باشد. در صورتی که همچنان تداوم داشته باشد پیشنهاد می شود تا با یک زوج درمان مشاوره کنید.

اعتیاد به فانتزی های خاص جنسی و مدل های غیرمتعارف و ناسالم

ذهن برای رساندن به آستانه ی تحریک مجبور به تخیل است. تخیل هایی که در زندگی معمول اتفاق نمی افتد. مانند وجود نفر سوم در رابطه. در این حالت نه تنها شخص از بیان فانتزی های خود شرمگین خواهد بود که حتی خود او هم نمی تواند چنین فانتزی را درک کند. ولی با تمام این اوصاف فانتزی همچنان پا برجا خواهد ماند. در این حالت زوجین باید به یک مشاور جهت درمان این فانتزی ها مراجعه نمایند.

اعتماد به نفس پایین دلیلی که کمتر به آن فکر می شود

خیلی از افراد به دلایل بسیار اعتماد به نفس کمی برای برقراری ارتباط و رابطه دارند. ممکن است به دلیل فکر کردن به مسائلی چون ارضا نکردن همسر، لذت نبردن همسرم از من، متفاوت بودن من با آنچه در فیلم ها دیده ام و … باشد. از طرفی گاهی این اعتماد به نفس پایین به دلیل مسائل ذهنی نیست و فرد بخاطر بیماری هایی همچون اختلال نعوظ، زود انزالی و… دچارعزت نفس کم می شود. حتی ممکن است سرزنش های همسرش هم جزئی از این دلایل باشد که شخص به جای تن دادن به رابطه به خودارضایی روی می آورد. در این حالت پیشنهاد می شود بسته به شرایطشان با مشاور مخصوص صحبت کنند تا رابطه ی بهتری داشته باشند و حتما مطلب افزایش اراده و اعتماد به نفس برای ترک خودارضایی را نیز مشاهده نمایند.

نداشتن رابطه ی صمیمی باعث به وجود آمدن اختلالات بسیاری می شود

اگر شما با همسرتان از لحاظ عاطفی صمیمانه برخورد کنید رابطه تان پایدارتر خواهد بود. اما گاهی این صمیمیت عاطفی در زوجین برقرار نمیشود.  این شرایط ممکن است به دلیل شرایط کاری، دخالت دیگران، کش و قوص های زندگی و… باشد. از طرفی خیلی از زوجین بعد از مشاجره سعی میکنند که تنهایی کارهای خود را انجام دهند. یعنی تنها غذا بخورند، تنها بخوابند و از گفت و گو با یکدیگر پرهیز کنند. به همین دلیل رابطه ی جنسی را نیز قطع میکنند. یادتان باشد رابطه ی جنسی میتواند به عنوان یک راهکار برای حل مشکلات استفاد شود به همین علت پیشنهاد می شود تا حد امکان رابطه ی جنسی خود را با همسرتان قطع نکنید.

تعریف و طرز فکر اشتباه در مورد رابطه ی جنسی دلیلی دیگر است

خیلی از افراد تفکرات اشتباه دارند. به عنوان مثال مفهوم اشتباهی از وجه اعتقادی رابطه ی جنسی دارند و به این فکر می کنند که من نباید لذت ببرم و فقط باید برای بارداری آن کار را انجام دهم. به همین دلیل از هم خوابگی با همسر خود سر باز میزنند. این بسیار غلط است. باید تعریف خود را درست کنیم. از طرفی خیلی از زنان فکر می کنند که مرد باید همیشه زمینه چینی برای رابطه را انجام دهد که این نیز تفکری اشتباه است. خیلی ها نیز به علت صحبت های دیگران از رابطه می ترسند. مثلا مادر دختر به او می گوید که رابطه ی جنسی فقط برای مرد و سواستفاده از زن است. همین گفته باعث می شود که در زمان متاهلی نیز زن گمان ببرد که مرد قصد سواستفاده از او را دارد. این رفتارها را باید شناخت و با راهکاری مناسب حلشان کرد.

گاهی یک دلیلی بزرگتر دارد: ناسالم بودن شریک زندگی

ممکن است شریک شما دارای اعتیاد به الکل و مواد مخدر باشد. یا ثبات اخلاقی و عاطفی نداشته باشد. در این صورت شما شریک مناسبی برای خودتان انتخاب نکرده اید. گاهی افراد وقتی به این موضوع پی می برند از شریک خود جدا می شوند اما گاهی امکان جدا شدن برای همسربه علت کودکان، منبع درآمد و… وجود ندارد.

نامناسبی شریک جنسی و همسر

ممکن است شریک جنسی به یکی از دلایل زیر مناسب رابطه جنسی سالم و کامل نباشد:

  • شریک جنسی به بهداشت و آراستگی خود اهمیت نمیدهد
  • همسر سرد مزاج است و علاقه ای به رابطه ی جنسی ندارد
  • شریک جنسی بسیار ایرادگیر و بداخلاق است و رابطه ی جنسی را سخت و پردردسر میکند

در این مواقع حتما با یکدیگر صحبت کنید و اگر نتیجه نداد به مشاور خانواده مراجعه کنید.

نداشتن دیالوگ، مشکلی بزرگ با راه حلی ساده

خیلی از مواقع افراد به علت نداشتن دیالوگ و عدم شناخت کافی از یک دیگر به مشکل بر می خورند. اگر شما با یکدیگر دیالوگ داشته باشید علاوه بر فهمیدن علاقه مندی های همسرتان و نقاط ضعف خود، می توانید در بهبود آن ها تلاش کنید. این مشکل بیشتر برای زوج های جوان اتفاق می افتد چون فرد می ترسد نکند با بیان علاقه مندی ها همسرم راجع به گذشته ی من اشتباه فکر کند. پس بهتر است با صحبت کردن علاوه بر شناخت یک دیگر، به بهبود رابطه نیز کمک کنید.

نرسیدن به ارگاسم در زنان

ممکن است زنی در رابطه ی جنسی خود به ارگاسم نرسدو به همین دلیل به خودارضایی رو بیاورد در این موارد توصیه میشود حتما مشکل خود را با همسرتان در میان بگذارید و از آموزش های لازم در این زمینه استفاده کنید.

مشکلاتی که خودارضایی برای زندگی مشترک به وجود می آورد

انجام خودارضایی باعث ایجاد فاصله با همسر می شود چون شخص خودش نیاز خود را رفع می کند. اگر همسر بفهمد گمان می کند نکند اشکال از اوست و همین باعث بروز مشکلات بزرگتر میشود. سعی کنید با بیشتر کردن دفعات، تنوع و گفت و گو این مشکل را حل کنید. همنین شما می توانید از مشاوره هم برای بهبود رابطه ی خودتان کم بگیرید.

ممکن است گاهی اوقات مثل زمان بارداری و بعد از زایمان خودارضایی طبیعی و قابل پیش بینی باشد اما ادامه دار بودن این شرایط نیاز به درمان و پیشگیری دارد.

جمعبندی راهکار های درمان خودارضایی زن و مرد بعد از ازدواج

به طور کلی اگر متوجه خودارضایی همسر خود شدید عکس العمل های پرخشونت و  هیجانی چاره ی کار نیست و بهتر است به سراغ راهکار های زیر را بروید:

  • با همدیگر صحبت کنید و مشکلات هم را بازگو کنید
  • آموزش های مفید مرتبط با روابط زناشویی بینید
  • به مشاور، دمانگر و در مواردی به پزشک مراجعه کنید
  • به جای نا امیدی و پرتنش کردن رابطه خود را در رابطه جنسی او شریک کنید
  • و…

از اینکه با ما همراه بودید بسیار سپاسگزاریم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=4564
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما
از باکس بالا میتوانید ویدیو را دانلود کنید.

نظرات

0 نظر در مورد علت های خودارضایی متاهلین | درمان خودارضایی بعد از ازدواج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.