1403/01/10
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/01/10
0
0

سازگاری با تغییرات و پذیرش اتفاقات ناخواسته زندگی

1568 بازدید
سازگاری با تغییرات و پذیرش اتفاقات ناخواسته زندگی

چگونه تغییرات و اتفاقات زندگی را بپذیریم؟

زندگی مدام در حال تغییر است. یعنی هر لحظه ما می تواند دچار تغییر بزرگی شود. این تغییرات ناگریزانه رخ می دهند. یکی از مواردی که انسان برای رشد کردن به آن نیاز دارد سازگاری با همین تغییرات است. به طور کلی هر کسی که بتواند خود را زودتر و بهتر با شرایط وفق بدهد بیشتر و بهتر رشد خواهد کرد. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد تا چند مورد از راهکار های مورد نیاز برای سازگاری با تغییرات را با هم مرور کنیم. پس با ما در وبسایت روانشناسی راهشناس همراه باشید.

چه افرادی بهترین سازگاری با تغییرات را دارند؟

به طور کلی می تواند گفت افرادی که زندگی سالمی دارند راحت تر با تغییرات سازگار می شوند. این افراد به علت تغذیه و رفتار سالم می توانند چالش ها را راحت تر از دیگران پشت سر بگذارنند.

همه ی ما میدانیم که اتفاقات زندگی همیشه قابل پیش بینی نیستند و باید این توانایی را داشته باشیم که با اتفاقات و تغییرات ناخواسته سازگار شویم و به زندگی ادامه دهیم.

آیا تمام افراد یک اندازه در در برخورد با تغییرات سختی می کشند؟

آستانه ی هر کس با فرد دیگر متفاوت است. پس جواب به این سوال یک کلمه است: خیر. بسته به محیط زندگی و نحوه ی رفتارات زمان سازگاری هر کس با دیگری متفاوت است. به عنوان مثال فکر کنید در یک روز کاری قبل از رسیدن به محل کار چرخ ماشین پنچر می شود. یکی این موقعیت را راحت تر هضم می کند و به دنبال راه حل می رود و یکی دیگر خیر. سعی می کند با غر زدن و عصبانیت حال خود را بهتر کند. این به دست گرفتن شرایط در سازگاری ما بسیار مفید خواهد بود. باید بدانیم در خیلی از مواقع ما مقصر نیستیم و آن احساس سرزنش درونی خود را باید از بین ببریم.

آیا تمامی تغییرات لزوما بد هستند؟

یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که به تغییرات تنها از دیدگاه منفی می نگریم. ممکن است که اتفاق به حدی بد باشد که نتوان به جنبه های مثبت آن فکر کرد اما باید در میان همان احساسات منفی نیز به دنبال احساسات خوب بود. باید از این تغییرات برای رشد خودمان استفاده کنیم. خیلی از تغییرات می تواند باعث رشد ما شود.

اما تغییراتی که باعث رشد ما نمی شوند چه؟ آن تغییرات نیز در مسیر خود چیزی برای رشد کردن به ما ارائه می کنند. این چالش هایی که ما در طول مسیر با آن مواجه می شویم می تواند باعث رشد ما شود.

برای سازگاری و پذیرش بهتر چه کارهایی باید انجام داد؟

باید در گام اول با افراد مثل خودمان در ارتباط باشیم. به عنوان مثال اگر شخصی دچار بیماری صعب العلاج می شود در همایش هایی که تماما همان آدم هایی که با آن مشکلات درگیر هستند شرکت می کنند. این مشاهده آدم هایی با مشکلات مشابه که یا از آن عبور کرده اند و یا با آن برای زندگی بهتر کنار آمده اند باعث می شود ما حس بهتری به زندگی داشته باشیم.

باید به ناخواسته های خوب زندگی نیز فکر کنیم. به ارتباط ما در فلان مدرسه و دوستی ما با فلان انسان که باعث رشد و حال خوب در ما شده نیز فکر کنیم. لزوما تمام ناخواسته ها بد نیستند و می توانند همراه خود انرژی های مثبتی به همراه داشته باشند.

چرا نباید منتظر رخ دادن یک اتفاق برای تغییر ماند؟

مورد بعدی منتظر نماندن برای رخ دادن یک اتفاق است. چیزی که خیلی از افراد به راحتی دچار آن می شوند همین انتظار برای رخ دادن اتفاقی است که آن ها را مجاب به حرکت نماید. این اتفاق ممکن است رخ دهد و ممکن است رخ هم ندهد. پس نباید منتظر اتفاقی بود  و خودمان را شروع به وفق دادن با شرایط و تغییرات کنیم.

پذیرفتن شرایط می تواند کمک بسیاری به ما برای سازگاری با تغییرات کند

راه حل دیگر پذیرفتن شرایط است و به دنبال آن دنبال راه حل بودن است. بگذارید با مثالی توضیح دهیم. به عنوان مثال شما در تیم فوتبالی هستید. ناگهان یکی از همراهان شما اخراج می شود. این تغییر بسیار سخت و دردناک است اما اگر شما بتوانید با این تغییر نتیجه را برگردانید، مساوی کنید و حتی اگر خوب بازی کنید باعث می شود تا شما شرایط دیگری را به طور ناخواسته تجربه کنید. این تجربه باعث رشد شما خواهد شد.

باید بدانیم تمام افرادی که زودتر خودشان را با شرایط وفق می دهند مسئولیت پذیرتر و مدیرتر هستند. به عنوان مثال افرادی که در شروع کرونا منتظر ماندند تا این بیماری از بین برود ضرر خیلی زیادی دیدند اما افرادی که با ایجاد این بیماری به فروش غیرحضوری و اینترنتی روی آوردند علاوه بر موفقیت بهتر و بیشتر باعث رشد مسئولیت پذیری خود نیز شده اند.

نتیجه گیری راهشناس در مورد سازگاری با تغییرات ناخواسته

تغییر و اتفاقات ناخواسته جزئی جدانشدنی از زندگی انسان است که برای همه ما اتفاق می افتد. این اتفاقات گاهی خوشایند هستند و گاهی نا خوشایند چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد برخورد ما این این تغییرات است.

و در انتها باید گفت که هر کس زودتر خودش را با تغییرات سازگار کند موفق تر خواهد بود. از اینکه با ما همراه بودید بسیار متشکرم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=2213
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

از باکس بالا میتوانید ویدیو را دانلود کنید.

نظرات

0 نظر در مورد سازگاری با تغییرات و پذیرش اتفاقات ناخواسته زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.