1403/01/10
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/01/10
0
0

موانع ترک خودارضایی چیست؟

7343 بازدید

در دو مقاله قبلی به شناخت کلی خودارضایی و آموزش راهکارهای ترک خود ارضایی را بررسی کردیم و نوبت به بررس موانع خودارضایی رسیده که ممکن است با وجود تلاش به نتیجه نرسد.

اولین مانع ( دور بودن از اجتماعات خوب می باشد )

شخصی که به بحران خودارضایی دچار شده است فردی منزوی و به دور از معاشرت با آدم ها و اجتماعات است و دچار سرخوردگی می شود. اگر افراد در حین پروسه ی ترک عادت خودارضایی بخواهند که باز هم از اجتماعات مختلف دوری کنند باعث می شود که در ذهن گفت و گوهای منفی ایجاد شود و همین عامل می تواند دوباره فرد را به سمت مسأله ی خودارضایی سوق دهد.

دومین مانع ( شخص باید خود را از تنها شدن در منزل مصون کند )

با توجه به اینکه قضیه ی خودارضایی امری کاملاً خصوصی بوده واقدام به انجام آن در زمان هایی اتفاق می افتد که شخص تنها و به دور از حضور دیگران است، پس بهترین راهکار برای ترک این عادت شکستن حریم خصوصی و سعی بر دور شدن از مکان هایی است که در آن ها تنها باشد.

سومین مانع ( ایجاد ذهنیت نادرست در خصوص ترک عادت خودارضایی )

برخلاف نظر برخی که عمل خودارضایی را کاری مفید و مناسب برای هرفرد می دانند باید گفت که داشتن حس و حال خوب باید از درون خود شخص نشأت بگیرد. درست مانند زمانی است که یک فرد بخواهد از تجربیات بد خودارضایی تا قبل از ازدواج و داشتن حس و حال نشاط بعد از ازدواج را بازگو کند. در کل باید ذکر کرد که هر کار غیر مفیدی انجام دادنش بسیار مضر و مخرب است چه یک مرتبه باشد چه هزار مرتبه.

توجه: خودارضایی مداوم می تواند باعث بروز مشکلات جسمی در فرد بشود. از جمله بیماری های مختلف مانند پارکینسون، کم شدن آب مغز و… که حاصل از انحرافات جنسی خودارضایی پیش می آید.

چهارمین مانع ( بی تفاوتی نسبت به آینده است )

نداشتن هدف ودستاوردی خاص می تواند از عوارض عمل خود ارضایی درشخص باشد در کل شخص پوچ گرا شده و نسبت به آینده بی تفاوت می شود. همچنین دچار نا امیدی شده و از خواسته های خود دست می کشد.

پنجمین مانع ( نا امیدی از بخشش خداوند )

عمدتاً اشخاصی که از نظر مذهبی و اعتقادی قوی تر باشند با خود می گویند که چون او خودارضایی کرده و کار ناپسندی انجام می دهد خدا نیزار توجه به او دست می کشد. اما باید گفت که نا امیدی از بخشش خدا بزرگترین گناه است. پس هیچگاه نباید ازبخشش و لطف خدا غافل شد زیرا خدابه انسان فرصت جبران خطاهای گذشته را می دهد.

ششمین مانع ( یادداشت نکردن وپرنکردن ساعات روز با کارها و برنامه ی روزانه )

عدم عمل به برنامه ی شخصی و بیکار بودن باعث اشتیاق وحرکت به سمت خودارضایی می شود. پس بهترین راهکار این است که شخص خود را به برنامه ی روزانه مقید کرده و به آن عمل کند یعنی با راهبرد و برنامه پیش برود. موکول کردن عمل خودارضایی به آینده و پر کردن زمان های خالی با کارهای مختلف سبب عدم اشتیاق شخص به حس و حال خودارضایی می شود.

نکته: با توجه به اینکه خودارضایی جوانب متعددی از زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد پس ترک آن نیز می تواند گره های بسیاری را از زندگی شخص باز کند.

هفتمین مانع ( مهم ترین مانع ترک خودارضایی باز گذاشتن راه ها و مسیرهای انجام خودارضایی می باشد )

این راه می تواند حضور یک دوست نامناسب در زندگی شخص و یا استفاده از کانال های اینترنتی ، فکر کردن و  تصویرسازی و خیال کردن در ذهن فرد و مواردی از این دست باشد. تمامی این اعمال باعث باز شدن مسیر برای انجام این عمل می باشد. قرار گرفتن در این مسیر می تواند یکی از مخرب ترین کارها باشد. بهترین راهکاربرای جلوگیری از قرار گرفتن دراین راه داشتن یک لیست و برنامه یا نوشتن کارهایی است که شخص باید انجام بدهد تا سرگرم شده و به فکر خودارضایی نباشد.

نکته: داشتن اراده مهم ترین عامل برای ادامه دادن در مسیر ترک خودارضایی است. زیرا اراده سبب می شود که به هر میزانی که استرس ها و تنش های فرد بیش تر شد به همان میزان خود کنترلی داشته تا درنهایت به آرامش ذهنی برسد.

توجه: داشتن احساس خوب و لذت بردن ازنه گفتن به هوای نفس باعث می شود که شخص به تنبلی ها و سدهای پیش روی زندگی خود بله نگفته و آنها را بپذیرد تا زندگی خود را به طور عالی در دست بگیرد.

حتما منبع مطالعاتی که به صورت فایل پی دی اف و ویدیو آموزشی را در دو کیفیت دانلود کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=1535
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

از باکس بالا میتوانید ویدیو را با دو کیفیت متفاوت دانلود کنید.

نظرات

16 نظر در مورد موانع ترک خودارضایی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام استاد خسته نباشید خداقوت
    به جز اینایی که شما اشاره کردین تاثیر اون رو جسم واقعا در طولانی مدت خطرناکه ابتلا به سرطان پروستات در آقایون و سرطان سینه در خانم ها اختلاف عملکرد جنسی و کاهش برانگیختگی یا ضعف جنسی و جنون جوانی یا شیزوفرنی و واکنش بد فشار خون نسبت تکرر این کار واقعا جای تامل داره
    بررسی نتایج بد و عواقب میتونه انگیزه ای برای ترک دوستان قرار بگیره
    انشاءالله که موفق باشین همگی

    لایک

  2. خواستم تجربه خودم رو در ترک این موضوع باهاتون به اشتراک بذارم
    رفقایی که این پیامو میخونید
    من خیلی وابسته بودم و طوری بود که خودم نمیتونستم جلوی خودمو بگیرم
    ولی همه چیز با ۱ شب حرف زدن یه رفیق قدیمی که یهو از راه رسید و اون شب تصمیم گرفت باهام حرف بزنه شروع شد

    هنوز که هنوزه وقتی به اون شب فکر میکنم که همه چیو تو ۱ شب کنار گذاشتم و تموم شد باورم نمیشه
    فکر کن یه شب رفیقتون اتفاقی بیاد پیویتون و بخواد در مورد مضرات خود ارضایی باهاتون حرف بزنه
    انقدر واسم عجیب بود که فقط میتونم بگم شاید یکی از معصومین یا نمیدونم شایدم خود خدا باعث شد اون شب این اتفاقات بیوفته… حتی نمیدومم چطوری باید توضیح بدم چیشد فقط خواستم بگم قدرت اراده خودتون رو دست کم نگیرید
    اگه واقعا پشیمون باشید و از ته دل بخواید خود خدا راه و اراده ترکش رو طوری جلوی پاتون میذاره که خودتون هم نمیفهمید چطوری ترک کردید..
    زمان ما که همچین سایتی نبود واقعا خیلی عالیه که دکتر افشار عزیز به همچین موضوعی پرداخته و داره کمکتون میکنه راه رو پیدا کنید…
    دست کمش نگیرید رفقا، شاید اینا همش ی نشونه باشه😉❤

    لایک

  3. سلام استاد ممنون از ویدیو های بسیار مفیدتون
    شما گفتین که این حس رو گول بزنید من شب ها بیشتر اینجوری میشم هر کاری هم که میکنم خوابم نمیبره و آخر سر تسلیم میشم 😞😞 چیکار کنم که ولم کنه
    واینکه میتونیم حس به جنس مخالف یا هوسی شدن رو از بین برد ؟!

    لایک

    1. سلام حس رو نمیشه از بین برد چون چون یکی از نیاز های طبیعی انسانه ولی روش پاسخ دادن بهش مهمه
      اما میتونید خودتونو در موقعیت قرار ندید،مثلا اگر شب اینکار رو انجام میدید 1)تا وقتی که خیلی خسته نشدید به رخت خواب نرید 2)جای خوابتونو عوض کنید و جایی بخوابید که امکان خودارضایی براتون فراهم نباشه

      27

  4. سلام

    خستم خیلی خسته
    این لعنتی ساعت مطالعمو از 47 دوباره کرد 42 این هفته هم که کلا زیر 40

    مغزم داره میپوکه
    😫😓😔

    26

    1. سلام درسته سخته اما قابل درست شدنه
      امید خودتونو از دست ندید

      1

  5. استاد خسته شدم دیگ …..
    هرچی خاستم ترک کنم و به تعویق بندازم بازم حسش نمیره…..
    ینی دیگ میدونم ک اون حسه نمیره هر بار ک سراغم میادهمون لحظه میرم سراغش…

    42

    1. باید تا جایی که میشه با برنامه ریزی های مختلف سر خودتو شلوغ کنی و اگر کاری داری تنها نمونی

      35

      1. وقتی که انجام این کارواقعاانگارمثل نیاز یاراهی برای فرارازواقعیت زندگی باشه چی؟سرگرم هرچیم بشیم بازم انجام توذهن هس! البته الان که باشما دراتباطم وبهترم شکرخدا وکمی عذاب وجدانم برگشته،نمیتونم منکراین حقیقت بشم که نمیشه ترکش کرد امامیشه کم کم روش کارکردوازش فاصله گرفت واین اتفاق میفته واقعاامااولش واقعاسخته ومهمترین قدم استارت کاربرای استارت وخاسته چی میتونیدبگید که طرف واقعابخاد واراده کنه.

        41

    1. به این فکر کن که 3 ماه تونستی دووم بیاری پس میتونی بازه رو طولانی تر کنی
      نا امید نشو،کار بزرگی کردی

      40

  6. باسلام به استاد سخت کوش
    اگرچه شما هیچ نیاز به القاب ندارین وتلاش شما نشان دهنده قدرت نفوذ بالای شماست اول اینک ازخدای منان ارزوی سلامتی وتندرستی وخوشبختی دارم،
    دوماممنونم که بی منت منو درمسیرترک این عادت بسیاربدهمراهی میکنید وچقدر متین وصبور وباوقاروبدون هیچ چشم داشتی ازهرنوع.
    ازخدابراتون راهی پربارخواهانم امیدوارم مسولین هم دراین مسیرکمک یاحداقل مانع مسیرنشن که بنظرم کمک کردن ازهردستوری واجب تر وضروری تره.
    ومن الله التوفیق🌹

    لایک

      1. امیدارم اینده این سایت جوری بشه که حمایت خداروهم داشته باشه بلکه دیگ فیلترنشه🙏😔
        توکشورمون ازهرچی توقع داشته باشم ازمسولین هیچ توقعی ندارم😑

        38

        1. سلام من بااین که مدتی ترک کرده بودم ولی وقتی دچاراسترس میشم مثلا برای امتحان ها و… دوباره سراغش میرم نمیدونم چطوری دوباره فاصله بگیرم

          لایک