1403/02/06
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/02/06
0
0

چرا هیچ چیز خوشحالم نمیکنه؟ | 11 دلیل مهم

8517 بازدید
چرا هیچ چیز خوشحالمان نمیکند | زن خوشحال

چرا خوشحال نیستیم و هیچ چیز خوشحالمان نمیکند؟

خیلی از افراد هرچه می کنند باز هم خوشحال نیستند. انگار هیچ راهی برای اینکه خوشحال باشند نیست. این افراد به مرور ممکن است افسرده و سرخورده شوند. ما در این مقاله قصد داریم به دلایل خوشحال نبودن بپردازیم و آن ها را بررسیکنیم. پس با ما در آکادمی روانشناسی راهشناس همراه باشید.

یکی از دلایلی که افراد خوشحال نیستند این است که روی اتفاقات بد دقت بیشتری می کنند. یعنی فرد هیچ ویژگی خوبی در خود نمی بیند و مدام بدی ها را بخاطر می آورد. حال با هم به این می پردازیم که برای اینکه بتوانیم خوشحال باشیم باید چه کار هایی کنیم.

کامل گرایی را فراموش کنید

یکی از دلایلی که ما خوشحال نیستیم این است که بسیار کامل گرا هستیم یعنی مدام دنبال این هستیم که صد باشیم و به هر دلیلی اگر 98 هم بودیم خود را بازنده حساب می کنیم. باید این طرز فکر را کنار بگذاریم. خیلی از مشکلاتی که ما با آن ها مواجهیم حتی مشکل هم نیستند و تنها هزینه اند. باید منعطف تر با موضوع برخورد کنیم.

کارهایی که خارج از عهده ی ماست را قبول نکنیم

خیلی از مواقع ما کارهایی را قبول می کنیم که از عهده ی ما خارج است. به عبارت دیگر ما توان انجام آن ها را به هر دلیلی در خود نمیبینیم. این مدل کارهای از عهده خارج باعث می شود تا ما دچار عدم اعتماد به نفس سردرگمی شویم و نتوانیم خوشحال باشیم.

اعتیاد به فضای مجازی

یکی از مشکلاتی که امروزه دچار آن هستیم همین اعتیاد به فضای مجازی است. یعنی مدام چیزهایی را میبینیم که با واقعیت فاصله ی زیادی دارند. همین باعث می شود دچار مشکلاتی شویم که اجازه ی خوشحالی به ما ندهند.

فضای مجازی در کنار تمام نکات مثبتی که دارد، نکات منفی بسیاری هم دارد یکی از آنها ایجاد تصورات غیر واقعی از زندگی است.

پیاده روی و ورزش نمی کنیم

یکی از راه هایی که باعث خوشحالی می شود ورزش است. اما ما گاهی حتی از یک پیاده روی ساده هم چشم پوشی می کنیم. همین عدم تحرک باعث می شود تا مغز ما نتواند دستور خوشحال بودن را صادر نماید.

معاشرت با افراد مختلف

اگر ما سعی کنیم افرادی گوناگون را ببینیم و با آنهای معاشرت داشته باشیم یکی از مشکلات ما حل خواهد شد. در این صورت ما متوجه می شویم که همه ی آدم ها با هم متفاوتند و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و هر کسی راه خودش را دارد. به عبارت دیگر می توان با ملاقات با افراد متفاوت از آن ها درس های متفاوتی نیز آموخت و استفاده کرد.

عادات بد را ترک کنیم

یکی دیگر از راه های خوشحال بودن ترک عادات بد است. وقتی شما عادت بدی را کنار می گذارید خودتان به اراده ی خودتان واقف می شوید و همین باعث می شود تا احساس خوشحالی کنید. پس برای خوشحال بودن ترک عادات بد را فراموش نکنید.

علایق خودمان را دنبال کنیم

خیلی از مواقع به کاری مشغولیم و فعالیت هایی داریم که مورد علاقه ی ما نیستند. در این مواقع ذهن به ما اجازه ی خوشحالی نمی دهد. یکی از ساده ترین راه ها به دنبال علایق خود رفتن است. یعنی ما می توانیم با انجام علایق خود به خوشحال بودن خود نیز کمک کنیم.

مهارت مورد علاقه ی خود را یاد بگیرید، برای تفریح خود برنامه داشته باشید و از لحظات خود لذت ببرید.

تصورات اشتباه را حذف کنیم

ما در مورد چیزهای متفاوتی تصورات متفاوتی داریم. همین تصورات ممکن است اشتباه باشد. همین تصورات اشتباه باعث می شود تا فرد نتواند احساس خوشحالی کند. ما باید برای احساس خوشحالی افراد و خبرهای منفی را از خود دور کنیم. همین کار می تواند به شدت به ما کمک نماید.

عدم شناخت کافی از خود

راه دیگر این است که خودمان را بهتر بشناسیم. خیلی از ما فقط برای اینکه شناخت کافی از خودمان نداریم کارهایی انجام می دهیم که مناسب نیستند. اگر بتوانیم خودمان را بهتر بشناسیم می توانیم به خوشحال بودن خودمان نیز کمک نماییم.

کارها را اولویت بندی کنید

خیلی از مواقع حجم کار به حدی است که فرد نمی تواند تمرکز کند. همین باعث می شود تا انسان نتواند خوشحال باشد. برای اینکه توانید تمرکز خود را به دست بیاورید بهتر آن است که کارها را بر اساس اولویت انجام آن ها دسته بندی نمایید.

آدم ها پر زیان را حذف کنید

خیلی از مواقع ما با افرادی در ارتباطیم که جز ضرر چیزی برای ما ندارند و ارتباط با آنها جزو روابط سمی است. این یکی از بزرگترین مشکلات ماست. اگر بتوانیم از این آدم ها فاصله بگیریم به خوشحال بودن خود بسیار کمک خواهیم کرد.

افرادی که بیشترین وقت را با آنها میگذارنید شخصیت و روحیات شما را شکل میدهند، پس با افراد درست و با انرژی معاشرت کنید.

نتیجه گیری راهشناس در مورد دلایل خوشحال نبودن

باید بدانیم که اگر از اشتباهات قبل درس بگیریم و جای تحقیر خود برای بهبود خود تلاش کنیم می توانیم خیلی مفید باشد. اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم و از کلماتی مانند نمی شود و نمی توانم استفاده نکنیم. آستانه ی تحمل خود را بالا ببریم و اگر این نیاز داشتیم به مشاور مراجعه کنیم. از اینکه با ما همراه بودید بسیار سپاس گزاریم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=2135
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

از باکس بالا میتوانید ویدیو را دانلود کنید.

نظرات

2 نظر در مورد چرا هیچ چیز خوشحالم نمیکنه؟ | 11 دلیل مهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام استاد، اینم خواستم اضافه کنم برای بچه‌هایی که این مطلب رو می خونن، اگر احساس خوشحالی ندارید حتما به روانشناس مراجعه کنید، کما اینکه من به اداره مشاوره دانشگاهمون مراجعه کردم و اونجا فهمیدم که افسردگی حاد دارم، الان که با ارجاع به روانپزشک، درمان دارویی رو شروع کردم دیگر مثل قبل احساس غم و ناراحتی مزمن ندارم و مانند یک انسان نرمال می توانم طعم خوشحالی رو بچشم. یک درصد احتمال بدهید که افسردگی دارید

    37

    1. داداش مشکلات روحی ۹۰درصد پسرا از بی پولیه
      پسر بی پول رو مادرشم دوست نداره انتظار داری خودش خودشو دوست داشته باشه ۹۰درصد جونامون مشکلات دوقطبی بودن رو دارن روانپزشک منو ببینه روانی میشه

      لایک