1403/02/01
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/02/01
0
0

چه زمانی به رابطه عاطفی قبلی برگردیم؟

2700 بازدید
چه زمانی به رابطه عاطفی قبلی برگردیم؟

برگشتن به آدم و رابطه قبلی در چه مواقعی درست است؟

از پست های قبلی در مورد فراموشی شکست عشقی صحبت کردیم، اما خیلی از مواقع آدم ها ممکن است به دلایلی ترجیح دهند به رابطه ی قبلی خود برگردند. اما در چه مواقعی می توان به آدم قبلی برگشت و در چه مواردی باید از این کار اجتنبا کرد. برای پاسخ به این پرسش ها با وبسایت راهشناس همراه باشید.

یکی از سوالاتی که همواره در ذهن افراد شکل می گیرد این است که در چه شرایطی می توان به رابطه ی گذشته بازگشت. ما در اینجا قصد داریم به چند حالتی که می توان دوباره وارد رابطه ی گذشته شد بپردازیم. یادمان باشد تمام مواردی که در ادامه ذکر می شوند به شرط آن است که حرمت طرفین و رابطه حفظ شده باشد.

این مقاله برای مواردی است که حرمت رابطه حفظ شده باشد، و بخاطر محاسن رابطه برگشت به آن منطقی تر از ادامه ی آن است.

اصل اختلاف بخاطر سوتفاهم باشد

ممکن است طرفین رابطه ی خود را بخاطر اینکه از حرف دیگری بد برداشت کرده اند باشد و فرد بعد از گذشت زمانی متوجه شود که اشتباه از برداشت او بوده است. پس سعی کند تا دوباره به رابطه برگردد. البته این تصمیم را نباید از سر تنهایی یا به سرعت گرفت و حتما قبل از آن باید به شدت و دقیق سو برداشت را آنالیز کرد.

بعد از گذشت زمانی از اختلاف با تفکر و بررسی اتفاقات به راحتی میتوان فهمید که مشکل پیش آمده بخاطر سوتاهم بوده یا یه مساله ریشه ای و مهم.

اگر فرد عیب و مشکل خود را بپذیرد

خیلی از وقت ها ما یک مشکلی داریم که مدام از پذیرفتن آن سر باز می زنیم. ممکن است بعد از مدتی آن مشکل را قبول کنیم. اگر به چنین شرایطی رسیدیم می توانیم پیشنهاد بازگشت به رابطه را به طرف مقابل بدهیم. به یاد داشته باشید که این عمل نباید بخاطر این باشد که قصد داریم تا از احساسات طرف مقابل سواستفاده کنیم یا حتی ترحم او را برانگیزیم. بلکه تنها برای پذیرش اشتباه باشد و آن هم به صورت پیشنهاد. یعنی هیچ اجباری در کار نخواهد بود و طرف مقابل حق دارد آن را رد کند.

اگر اشتباهی انجام نداده اید فقط بخاطر برگشت به رابطه نباید آن را بپذیرید چون زمینه ساز پذیرش تقصیر ها و اشتباهات بعدی رابطه خواهد شد.

هر دو طرف احساس پشیمانی کنند

این بدان معناست که هر دو طرف بفهمند می توانستند که کاری در جهت حفظ رابطه انجام دهند اما به هر دلیل نکردند و حالا از این رفتار خود پشیمانند. این اتفاق بهتر است توسط یک واسطه مطمئن بیفتد و خودمان مستقیم پیش قدم نشویم. چون اگر خودمان به شخص مقابل بگوییم که آیا پشیمان است یا خیر قطعا پیامد خوبی نخواهد داشت.

اگر رابطه ی ما حرمت ها را از بین نبرده باشد

خیلی ها وقتی عصبانی می شوند هر چیزی که به ذهنشان می رسد را بیان می کنند. این جور مواقع معمولا حرمت رابطه شکسته می شود. این موارد باعث ایجاد خاطرات بد می شود. برگشت به چنین روابطی غلط است و نباید اتفاق بیفتد. گاهی فرد رفتاری از خود نشان می دهد که به طرف مقابل یا خانواده ی او توهین می کند. در این مواقع بهترین برخورد آن است که به این اتفاق به طور دقیق فکر کنید و ببینید آیا توان رابطه داشتن با چنین فردی را دارید یا خیر. اما به طور عاقلانه باید از این روابط دوری کرد. به خاطر داشته باشید مهم ترین چیز در یک رابطه عقل و درک متقابل است نه احساسات.

اگر از شکستن حرمت ها به راحتی عبور کنید تبدیل به یک عادت همیشگی در رابطه میشود و قبح مساله میریزد.

در مورد مسئله ای که باعث اختلافات شده است فکر کنید

بسیاری از مواقع این اختلافات به علت یک برخورد لحظه ایست. اگر چنین باشد طرفین می توانند سعی در رفع ان کنند اما گاهی این مسئله ادامه دار است. یعنی شخص مدام در رابطه با آن مشکل مواجه شده است و در آینده نیز مواجه خواهد شد. در این مواقع برگشت به رابطه توصیه نمی گردد.

خیلی از مواقع ما وقتی می فهمیم که طرف مقابلمان وارد رابطه ی جدیدی شده سعی می کنیم که خود را نشان دهیم. این کار بسیار اشتباه است. بهتر است واقع گرا باشیم و عاقلانه رفتار کنیم. آدم ها نه مطلقا قابل بخشش هستند نه مطلقا قابل بخشش نیستند.

جمع بندی نهایی راهشناس در مورد زمان برگشتن به رابطه قبلی

برگشت به رابطه مساله حساس و مهمی است و باید به طور کامل آن را بررسی کرد،عجله نکنید و به تمام جوانب رابطه و فرد مقابل فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید.

امیدوارم با این نکات بتوانید تصمیم درستی را بگیرید. فقط بخاطر داشته باشید که اگر حس می کنید جواب منفی است از مطرح کردن درخواست خود چشم پوشی کنید. از اینکه با ما همراه بودید بسیار سپاس گزاریم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=1735
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

از باکس بالا میتوانید ویدیو را دانلود کنید.

نظرات

0 نظر در مورد چه زمانی به رابطه عاطفی قبلی برگردیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.