1403/02/05
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/02/05
0
0

تکنیک های فراموشی شکست عشقی

3616 بازدید
تکنیک های فراموشی شکست عشقی

قطعا یکی از بزرگترین مشکلاتی که هر انسانی ممکن است با آن مواجه شود شکست عشقی و ضربه ی عمیقی است که به فرد وارد می شود. معمولا افراد به سختی و با مشکل می توانند از اولین شکست عشقی خود عبور کنند اما ما در اینجا می خواهیم به مواردی اشاره کنیم که عبور از این موضوع را برای شما راحت تر می کند. پس با ما همراه باشید.

معمولا افراد وقتی شکست عشقی می خورند چه می کنند؟

وقتی افراد شکست عشقی می خورند اولین کارشان این است که سعی می کنند سریعا طرف مقابل را فراموش کنند. این کار هیچگاه عملی نخواهد شد. یعنی ممکن است احساسات خود را بروز ندهید و تظاهر به خود بودن کنید اما هرگز طرف مقابلتان را فراموش نخواهید کرد. کاری که اکثر افراد انجام می دهند ماتم نگرفتن است. یعنی فکر می کنند اگر از احساسات خود نشان ندهند می توانند از خاطرات و طرف مقابل نیز عبور کنند. در حالی چنین نیست. حال ما سعی می کنیم با بررسی چند مورد فراموش کردن و عبور از شکست عشقی را با هم مرور کنیم.

انکار و نادیده گرفتن احساسات راه درستی برای مقابله و درمان اینگونه مشکلات مانند شکست عشقی نیست.

بهترین تکنیک های فراموشی شکست عشقی

پس به جای اینکه این احساسات را دنبال کنیم و به مشکلات روحی مثل تنفر از دیگران برسیم بهتر است به تکنیک های درست برخورد با شکست عشقی بپردازیم.

احساسات خود را تخلیه کنید

مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به خود اجازه دهید تا احساساتتان به طور کامل تخلیه شود. این کار می تواند از طریق حرف زدن با شخصی راحتید انجام شود. اگر مدام سعی کنیم که احساسات خود را سرکوب کنیم یا مدام به مرور آن بپردازیم هیچ گاه نمی توانیم آن را فراموش کنیم. به طور مثال اگر شخصی، عزیزی را از دست داده است اگر بتواند راحت تر گریه کند و با دیگران گفت و گو کند، همان قدر هم می تواند راحت تر با مسئله کنار بیاید. خواهش می کنم حرفای جنسیتی مانند مرد گریه نمی کند را کنار بگذارید. همه ی انسان ها باید بتوانند به طور آزادانه احساسات خود را بروز دهند.

روابط غیر عشقی جدید ایجاد کنید و صحبت کنید

همین که انسان بتواند از حال و هوای تنها بودن خارج شود کمک شایانی به خود کرده است. به همین علت اگر دیدید که در حال رنج کشیدن هستید به ارتباطات جدید روی بیاورید و سعی کنید با آدم وقت بگذرانید. همین باعث می شود تا حال شما بهتر شود.

ارتباطات سالم با دیگران، خانواده ، دوستان ، مشاور و .. میتواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

سریعا وارد رابطه ی عاطفی جدید نشوید

خیلی از افراد به محض این که رابطه ی خود را قطع می کنند سریعا وارد رابطه ی جدیدی می شوند. این کار می تواند به دلیل سعی در تنها نبودن یا تلافی باشد اما به هر دلیلی که هست غلط است و نباید انجام شود. شما باید به خود اجازه ی عزاداری و کنار آمدن بدهید. اگر چنین اجازه ای به خود ندهید هرگز نخواهید توانست آن را فراموش کنید.

بدترین راه فراموشی شکست عشقی وارد شدن سریع به رابطه ی عاطفی دیگر است.

پل های ارتباطی خود را با شخص قبلی قطع کنید

سعی کنیم تمام راه هایی که میتوانیم با طرف مقابلمان ارتباط داشته باشیم را حتی یک طرفه قطع نماییم. یعنی از شبکه های مجازی گرفته تا حتی شماره منزل و موارد دیگر. اما گاهی ممکن است ما با شخص سابق خودمان درگیر یک رابطه ی شغلی هستیم و امکان قطع رابطه وجود ندارد. در این حال بهتر است حتی شغل خود را عوض کنید اما تا آن زمان روابط خود را به حداقل برسانید و در صورت لزوم مکالمه نمایید.

دنبال کردن شخصی که با او در رابطه بوده هاید، پیگیری کارهای او و ادامه دادن ارتباط به هر شکل و مدلی اشتباه است.

روابط تغییر کاربری ندارند

یکی از مشکل های بزرگی که خیلی از افراد دارند این است که بعد از قطع رابطه ترجیح می دهند با طرف مقابلشان رابطه ی دوستانه داشته باشند. چنین چیزی نه تنها اشتباه بلکه غیر ممکن است.به این نوع روابط، روابط سراب گونه می گویند. یعنی به جز یک تصویر ذهنی زیبا هیچ چیزی برای ارائه ندارند.

تبدیل رابطه ی عاشقانه به دوستی باعث گیر افتادن شما از نظر ذهنی در رابطه ی قبلی باقی میشود.

جای دنبال مقصر گشتن خودتان را بهتر بشناسید

مهم نیست مقصر این جدایی کیست. خودتان را بشناسید. اگر جایی باید کاری را انجام می دادید و ندادید، اگر حرفی را باید می زدید و نزدید و امثالهم را پیدا کنید و با خود مورد بررسی قرار دهید. این بررسی به معنی برگشت به رابطه ی قبلی نیست بلکه برای روابط بعدی خود اماده خواهید شد.

این دوره بهترین زمان برای بررسی راهکارهای تقویت روحی و روانی است که به شخصیت قویتری برسید.

خودمان را لایق رابطه ی خوب بدانیم

خیلی از ما همواره احساس می کنیم که در روابطمان کم گذاشته ایم. در صورتی که چنین نیست. خودمان را کمتر ندانیم و برای خود یک رابطه ی خوب بخواهیم. این بسیار مبحث مهمی است که ما حس نکنیم از فرد مقابلمان کمتریم. خیلی از ما مدام دنبال خوبی های طرف مقابل و بدی های خودمان هستیم که باید بگویم این کار به کل غلط است. اتفاقا شما باید خوبی های خود را پیدا کنید و بدی های طرف مقابل را به یاد بیاورید. این کار در بهبود روحیه ی شما بسیار کمک خواهد کرد.

باید به این باور برسید که شما لایق احترام و یک رابطه ی مناسب هستید.

اعتماد به نفس و خودمان را رشد دهیم

خیلی از افراد بعد از شکست عشقی خود را شکست خورده می دانند و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. این افراد مدام فکر می کنند که برای رابطه ی خودشان کم گذاشته اند. چنین افکاری را دور کنید. سعی کنید شروع به رشد کردن کنید. کتاب بخوانید، در کلاس های مفید شرکت کنید. سعی کنید به خود شناسی برسید تا بتوانید تمامی روابط آینده ی خود را تحلیل کنید که آیا سرانجام دارد یا خیر و عاقلانه تصمیم بگیرید و آن را عملی نمایید. افزایش اعتماد به نفس موردی است که می تواند به شما بسیار بسیار کمک نماید.

شکست عشقی همواره یکی از بدترین تجربه های زندگی است اما با رعایت موارد بالا می توانید راحت تر از آن عبور کنید و ان را به دست فراموشی بسپارید. از اینکه در راهشناس با ما همراه بودید بسیار سپاسگزارم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=1685
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

از باکس بالا میتوانید ویدیو را دانلود کنید.

نظرات

1 نظر در مورد تکنیک های فراموشی شکست عشقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. لطفا تحت هیچ شرایطی حداقل یکسال پس از جدایی وارد رابطه جدیدی نشید چرا که این ورود بر مبنای واقعیت و بشکل منطقی نیست و صرفا برای رهایی از ,احساسات و هیجانات منفی نظیر احساس تنهایی احساس پوچی و بی ارزشی بخاطر خلا عاطفی یا درملندگی یا عزت نفس پایین پس از جدایی عاطفی یا رهایی از مشکلات و غم و اندوه ناشی از جدایی یا حتی ترس از بالا رفتن سن یا بخاطر فشارهای اطرافیان و….صورت گرفته و کاملا هیجانی و احساسی تصمیم اشتباهی گرفتید قطعا با رابطه جدید وابستگی بوجود میاد ولی معیار و شاخصهای انتخاب عشق از بین میره و قطعا در آینده ای نه چندان دور به بن بست میرسید در وهله اول با خودتون منطقی استدلال کنید که علت شکست و جدایی عاطفی رابطه عاشقانه قبلیتون چی بوده ممکنه فقط بر مبنای سو تفاهمات این جدایی صورت گرفته پس بخاطر خوشبختی و آرامش خودتون حتما یه فرصت دیگه بهم بدید حیفه که موانع و طرحواره های ذهنی یا ذهن خوانی طرف مقابل و نشخوارهای منفی نسبت به رابطتتون باعث جداییتون بشه در اینصورت تا آخر عمرتون آه و حسرت میخورید لجیازی و غرورتون احمقانه رو بذارین کنار در عشق واقعی غرور یه سمه و تا زمانی که ابتدای رابطه نسبت به طرفتون عشق قلبی ندارین بخاطر صرف خلا عاطفی و سایر طرحواره ها وارد هیچ رابطه ای نشید و اگر شدید به خودتون دروع نگین که به مرور بهتر میشیم سریعا از این رابطه سمی خارج بشین دنبال بهونه و توجیه موندن تو رابطه نباشید الان جدا بشید خیلی بهتر از اینه که در آینده جداشین یکی از این افکار منفی انرژی و زمانیه که تو رابطه جدید صرف کردید یا احساس عذاب وجدان بخاطر درد شکست عاطفی طرف مقابل یا هزینه های مالی و…. میباشد اگه الان خارج نشید و درگیر و اسیر عشق یطرفه شخص مقابلتون بشید در آینده نه چندان دور این احساس ناخوشایند رو با پوست و گوشت و استخوان لمس و درک میکنید برای طرف مقابلتون حس ایثار و فداکاری نداشته باشید این حس زمانی به کمک شما میاد که تو یه رابطه عاشقانه و متقابل باشید بازم تاکید میکنم در صورت امکان به عشق قبلیتون برگردین و از نو همه چی رو شروع کنید و این برگشت نباید بخاطر عذاب وجدان ترحم و دلسوزی یا خلا احساسی و عاطفی باشه برگشتتون فقط بخاطر خود شخص ماهیت و جوهر اون پارتنر باشه در هم از نظر روحی حل بشید موفق باشید

    لایک