1403/01/28
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/01/28
0
0

کدام رابطه ها سمی و نا سالم هستند؟

1895 بازدید
روابط سمی و ناسالم و نشانه های علائم آن

نشانه ها  و علائم و روابط ناسالم و سمی

خیلی از ما قبل از ازدواج برای آشنایی با آدمهایی آشنا می شویم که نمی دانیم آیا آن ها برای ما مناسب هستند یا خیر. اصلا برای همین شناخت فرد مقابل است که با طرفمان رابطه را شروع می کنیم. اما در این بین بعضی از افراد هستند که صلاحیت رابطه را ندارند و جزو افراد ناسالم و نامناسب برای ازدواج هستند. به عبارتی دیگر با آن ها ما فقط درون روابطی سمی هستیم که لذت نمی بریم و عذاب می کشیم. ما امروز می خواهیم چند ویژگی افرادی که روابطشان سمی خواهد بود را باهم بررسی کنیم. پس با ما در راهشناس همراه باشید.

باید در نظر گرفت که در ابتدای رابطه وقتی هنوز تعلق خاطری نداریم و راحت تر می توانیم رابطه را قطع کنیم باید ببینیم که آیا فرد مقابلمان این ویژگی ها را دارد یا خیر و اگر داشت سریعا رابطه ی خود را قطع کنیم. گاهی دخترها برای آنکه پسری آن ها را به فلان رستوران برده یا فلان هدیه را برای آن ها خریده که پیشتر کسی برایشان نخریده بود به رابطه ادامه می دهند. پسرها هم معمولا برای اینکه گمان می کنند دیگر شخصی برای آن ها پیدا نخواهد شد تن به رابطه ی سمی می دهند. اما شما باید به طرف مقابلتان توجه کنید و ویژگی های او را بررسی کنید. اما ویژگی هایی که اگر فرد داشته باشد رابطه سمی خواهد بود کدامند؟

1) افرادی که برای ادامه ی رابطه با آن ها انگیزه ندارید

افرادی که وقتی قرار ملاقات با آنها دارید دیگر علاقه یا تپش قلب سابق را ندارید و صرفا برای مرور خاطرات با آن ها به رابطه ی خود ادامه می دهید، روابطی هستند که باید به آن ها خاتمه داد. اگر چنین روابطی را با کسی دارید زودتر به طرف مقابل خود اطلاع دهید. شاید او فرصت های دیگری را فقط برای حضور شما در زندگیش رد کرده است. حق طرف مقابلتان است که از آن با خبر شود.

2) کسی که ارزش های شما را زیر سوال می برد

اگر در رابطه ای هستید که فرد همواره با مقایسه ی شما با دیگران به شما می گوید که چه کارهایی درست است و چه کارهایی غلط، باید بگویم که در رابطه ای سمی هستید. اگر دیدید که فرد ارزشها و کارهایی که شما برای او انجام می دهید را قدر نمی داند و همواره در حال خرد کردن شماست باید زودتر از آن رابطه خارج شوید.

3) اگر همواره با شما اختلاف نظر دارد و ارتباط یکسانی با شما ندارد

اگر دیدید شخص برای شما تلاش نمی کند و همواره شما هستید که رابطه را نگه داشته اید یا حتی اگر حس کردید که شما بیشتر از او تلاش میکنید باید بگویم شما در یک رابطه سمی هستید. فرد مقابلتان باید هم اندازه برای شما تلاش کند و قدر شما را بداند. اگر غیر از این باشد رابطه ی خوبی نخواهد بود

4) شادی های بیرونی دارید

به طور خلاصه منظور از شادی های بیرونی داشتن یعنی نتوانید با هم صحبت کنید و شاد باشید و همواره احتیاج داشته باشید تا برای ارتباط داشتن به پارک، سینما یا جاهای مشابه بروید. این یعنی نمی توانید در کنار هم شاد بمانید و رابطه ی شما سمی است.

5) اگر فرد مدام به شما اولتیماتوم می دهد.

اگر فرد مقابلتان مدام تهدیدتان می کند که در صورت بروز فلان مسئله شما را ترک خواهد کرد یا از این قبیل باید بدانید آن رابطه راه به جایی نخواهد برد. اگر فرد برای یک بار یا دو بار اولتیماتوم داد و شما آن را برای عصبی بودن لحاظ کردید اما باز ادامه داد بدانید رابطه ی شما مرده است. فرد نباید شما را تهدید به جدا شدن کند و این کار بسیار ناشایست و نا مناسب است.

6) اگر فرد هنوز در رابطه ی قبلی خود مانده است

اگر می بینید که فرد هنوز با شخصی که با او قبلا در ارتباط بوده ارتباط دارد یا می بینید چه به به صورت پنهانی چه به صورت آشکار با فرد گذشته صحبت می کند و قرار می گذارد بدانید شخص مناسبی برای شما نیست. گاهی ممکن است فرد مجبور به ادامه ی رابطه با شخص قبلی شود برای اینکه همکار بوده اند اما اینکه بدون دلیل به رابطه ادامه دهد اشتباه است. هر چند توصیه می شود حتی به عنوان همکار نیز رابطه را قطع نمایند.

7) اگر اولویت های متفاوتی با شما دارد.

اگر اولویت های زندگیتان با هم متفاوت است. یا به عنوان مثال شما دنبال تحصیل هستید اما او به کار بازار علاقه مند است. شما به فکر مهاجرت هستید اما او دنبال کارمند بودن در یک بخش دولتی است. این اولویت بندی ها باعث می شود که نتوانید به اهداف مخصوص خودتان در زندگی برسید. لذا نیاز است که در تصمیم خود تجدید نظر کنید.

8) اگر در شما عادات غلط ایجاد می کند

اگر برای اینکه با او همراه شوید نیاز دارید که به چیزهایی که اشتباه است روی آورید، مثل مشروب خوردن، سیگار یا قلیان کشیدن و مانند این باید بدانید در رابطهخ ی اشتباهی هستید. اگر احساس کردید بدون ایجاد رابطه های غلط نمی توانید احساس صمیمیت ایجاد کنید سعی کنید زودتر از رابطه خارج شود.

9) اگر مجبورید خودتان را تغییر دهید تا تایید شوید

اگر طرف مقابل با نوع پوشش شما، نوع رفتار شما پیش خانواده یا دوستان و چیزهای مشابه مشکل دارد و شما مجبورید که خودتان را تغییر دهید تا مورد تایید قرار گیرید باید دوباره رابطه را مورد ارزیابی قرار دهید. اگر برای تایید شدن نیاز است که خودتان را تغییر دهید باید بدانید که بالاخره از تغییر مداوم کلافه می شوید. پس اگر در چنین روابطی هستید تا قبل از آن که شرایط سخت شود به فکر راه حل بیفتید.

در انتها سعی کنیم که با افرادی رابطه داشته باشیم که به ما در رشد فردی و اجتماعیمان کمک کنند و باعث شوند ما هر روز چیز جدیدی یاد بگیریم. آدم هایی که اتمسفر خوبی دارند می توانند افراد مناسبی باشند. افرادی که بدون خجالت و با اعتماد به نفس بتوانید آن ها را به دوستان و خانواده خود معرفی کنید.

امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید و از اینکه با ما همراه بودید بسیار سپاس گزاریم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=1904
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها

نظرات

4 نظر در مورد کدام رابطه ها سمی و نا سالم هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام اینو که مینوسم تجربه شخصی خودم هست کاری به مشاور و این چیزام ندارم
    من در طول 24 سال زندگیم درگیر گناها و عادت های بد زیادی بودم
    هرچی شما فک کنید بدترینش
    ولی اینو بهتون قول میدم هیچ چیزی به اندازه این روابط جلوی پیشرفت شما رو نمیگیره چون هم احساس شما درگیر میشه هم ذهن شما هم تمرکز شما
    گناهانی مث غیبت خودارضایی دروغ همه اینا مربوط به خودته و خودت درگیری ولی این نوع روابط ی شخص دومی هم هست
    شاید خاطره گناهانی شخصی رو بتونی فراموش کنی ولی به سختی میتونی خاطره رابطه با جنس مخالف فراموش کنی
    اگه درگیر اینجور رابطه هایی حتما قطعش کن اگه فکر ایجاد رابطه ای اصلا فکرشو نکن
    چون بدترین لگدی که میتونی به خودت و آینده تو و زندگیت بزنی وارد شدن به اینجور روابط
    هرچی از ضرر های اینجور روابط بگم کمه

    لایک

  2. سلام. چطور رابطه ای رو تموم کنیم ک طرف مقابل مدام تهدید میکنه اگر رابطه رو تموم کنی خودمو میکشم؟؟

    21

    1. سلام بخاطر ترحم در رابطه ای بودن اشتباهه
      سعی میکنیم در این مورد هم مطلبی قرار بدیم

      لایک