1403/01/31
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/01/31
0
0

نشانه های روابط عاطفی بی سرانجام و نا سالم

2306 بازدید
دو نفر که رابطه ی بی سرانجام و ناسالم دارند

چه روابطی بی سر انجام هستند؟

در مقالات قبلی راهشناس به این سوال پاسخ دادیم که چه زمانی به رابطه عاطفی قبلی برگردیم؟ ولی اینبار میخواهیم به یکی دیگر از مواردی که از بزرگترین مشکلاتی است که افراد در رابطه دارند بپردازیم.

چه وقتی روابط رابطه ی آن ها جدی است و چه وقتی سرانجام ندارد؟ ما قصد داریم در این مقاله به چند مورد از روابطی که سرانجامی ندارند و ناسالم هستند بپردازیم و آن ها را توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.

ابراز تمایل و علاقه ای به رابطه در آن حس نمی شود

یکی از مهم ترین دلایلی که مشخص می کند یک رابطه سرانجام ندارد آن است که هیچ ابراز علاقه ای در آن حس نمی شود. یعنی یکی از طرفین مدام محبت می کند اما طرف دیگر پاسخ نمی دهد. یعنی به نوعی مجبور است تا گدایی محبت کند. در این مواقع بهتر است تا رابطه ی خود را قطع نمایید.

اگر شخصی که با آن در رابطه هستید شما را دوست داشته باشید به هر طریقی که شده به شما علاقه و محبت خود را نشان میدهد و اطمینان عاطفی لازم را به شما خواهد داد

عوامل زیادی در یک رابطه ی عاطفی موفق نقش دارد اما اصلی ترین و پایه ای ترین آن محبت و احترام دوطرفه است. رابطه ی عاطفی یک طرفه ناسالم است و سرانجامی برای شما ندارد.

پایه ای ترین نیاز هر رابطه ای محبت طرفه است،اگر هیچگونه محبتی از سمت مقابل نمیبینید رابطه ی شما بی سرانجام است.

اگر بخاطر ترحم در رابطه هستید

یکی دیگر از مواردی که می تواند نشان دهد که شما در رابطه ی اشتباهی هستید آن است که حس می کنید برای ترحم و دلسوزی در آن رابطه هستید. یعنی شما بخاطر آن که طرف مقابل ناراحت نشود رابطه را ادامه می دهید. در این چنین مواقعی بهتر است از رابطه خارج شوید. شاید شما منتظر زمان مناسب برای خروج باشید اما طرف مقابل این را نمی داند و رابطه را جدی دنبال می کند.

به این نکته توجه کنید که با ماندن در چنین رابطه ای ظلم بیشتری به طرف مقابل میکنید تا تمام کردن رابطه، ادامه دادن رابطه بخاطر دلسوزی هم زندگی شما و هم شخص مقابل شما را تلف خواهد کرد.

بزرگترین ظلم به طرف مقابل ماندن در رابطه بخاطر دلسوزی است نه تمام کردن آن رابطه

اگر بخاطر فرار از تنهایی وارد رابطه شدید

یعنی شما فقط برای آنکه از تنهایی فرار کنید در ان هستید. به نوعی طرف مقابلتان برایتان متفاوت نیست. در این مواقع به راحتی می توان فهمید که رابطه ای که در ان هستید به شدت رابطه ای اشتباه است. در این نوع روابط بیشتر فرد به دنبال پر کردن وقت خود است و قصد جدی ندارد.

دیگران بازیچه و وسیله ی سرگرمی ما نیستند که بدون علاقه به آنها فقط برای برطرف کردن نیاز ها و کمبود های خود وارد با رابطه با آنها شویم، اگر احساس تنهایی میکنید ارتباط خود را با اطرافیان و دوستان خود بیشتر کنید نه اینکه وارد زندگی شخص دیگری شوید و او را به خود وابسته کنید.

فرار از تنهایی به هیچ وجه دلیل مناسبی برای شروع روابط عاطفی نیست، موارد بسیار زیادی قبل از شروع رابطه عاطفی باید بررسی شود.

اگر به آدم دیگری تمایل دارید

ممکن است شما در یک رابطه باشید اما حس کنید که فلان فرد می تواند گزینه ی بهتری باشد. در این مواقع بهتر است که رابطه ی خود را بهتر و عاقلانه تر ببینید. ممکن است شما تمایل چندانی به فرد نداشته باشید و در این حالت بهتر است رابطه تمام شود.

وقتی شخصی که با او در رابطه هستید را در مقام قیاس با دیگران قرار میدهید یعنی در رابطه ی نادرستی قرار دارید، شما باید قبل از رابطه ی عاطفی به این درک رسیده باشید که هر شخصی نکات مثبت و منفی خاص خود را دارد و با شناخت کافی از این خصوصیات فرد را بپذیرد.

شما باید شخص مقابل خود را با تمام خصوصیات منفی و مثبت او بپذیرید،اگر دائما او را با دیگران مقایسه میکنید رابطه ی شما بی سرانجام است.

اگر به دنبال تغییر دادن کلی طرف مقابل هستید

آدم ها تغییر می کنند اما نه آنقدر که ما می خواهیم. باید پذیرفت که افراد را همانطور که هستند دوست بداریم. اگر در یک رابطه مدام دنبال تغییر دادن فرد هستیم باید بدانیم که رابطه ی سالمی را تجربه نمی کنیم.

اگر به امید تغییر کلی شریک خود در رابطه ای هستید باید بدانید این مساله امکان پذیر نیست،انسان ها مجسمه نیستند که به راحتی بتوان آنها را شکل داد.

تغییر وقتی رخ میدهد که فرد با تمام وجود خواستار آن باشد و نشانه هایی از تغییر در او دیده شود، با تصورات ذهنی خود از تغییر دیگران رابطه را ادامه ندهید.

معیار های نادرست باعث رابطه ی بی سرانجام میشود

گاهی ما با معیار های اشتباهی طرف مقابلمان را انتخاب می کنیم. معیار هایی مانند اموال پدر یا غیره. در این مواقع بهتر است معیارها را روی خود طرفمان قرار دهیم. تعیین کردن معیار درست یکی از مهمترین کارهایی است که برای شناخت خودتان و رابطه تان انجام دهید.

تنها به معیار هایی که شخصیت شخص مربوط میشود میتوانید اعتماد کنید سایر معیار ها تغییر پذیری بسیار بالایی دارند و یا حتی اگر تغییر نکنند متوجه ممکن است بعد از مدتی متوجه شوید معیار کافی و مناسبی برای رابطه ی احساسی و عاطفی نبوده است.

قابل اتکا ترین معیار های هر شخص، معیار هایی است که وابسته به شخصیت او است.

اگر اختلافات فاحشی داریم

گاهی شما با طرفتان اختلافات جزئی دارید. این اختلافات قابل چشم پوشی هستند. اما گاهی آن قدر اختلافات فاحشی دارید که خودتان هم می دانید رابطه سر انجام نخواهد داشت. اختلافاتی مانند مالی، شخصیتی و فرهنگی که ممکن است باعث شود دو طرف از درک طرف مقابلشان عاجز بمانند.

اختلافات رابطه باید در حدی باشد که افراد در مسائل کلی ، باور ها و اعتقادات با هم نقاط مشترک داشته باشند اگر اختلاف تفاوت ریشه ای با یکدیگر داشته باشد احتمالا هیچوقت حل نخواهد شد و رابطه دائم در دعوا و بحث میگذرد.

شخص مقابل اهل تعهد و ازدواج نباشد

یکی دیگر از مواقعی که می تواند به نادرست بودن رابطه پی برد این است که طرف مقابلمان اهل تعهد و ازدواج نباشد. یعنی صرفا برای سرگرمی در رابطه باشد. این افراد شاید در مدت کوتاه لذت بخش باشند اما در دراز مدت باعث ناراحتی های بسیاری خواهند شد.

فردی که شما را برای زندگی دراز مدت و همیشگی انتخاب نکرده گزینه مناسبی برای رابطه ی سالم و مفید نیست و رابطه ی شما با او سر انجام نخواهد داشت.

تفاهم های اندکی داشته باشیم

ممکن است شما با فردی در موارد محدودی تفاهم داشته باشید. به عبارت دیگر حرف های مشترک کمی داشته باشید. در چنین روابطی افراد جز عذاب دادن به خودشان و طرف مقابلشان کاری از پیش نخواهند برد.

وقتی در هیچ چیز و هیچ اتفاقی با شریک خود تفاهم نداشته باشید، هیچوقت در رابطه آرامش ندارید و سر جزئی ترین مسائل به اختلاف بر میخورید و باید بحث کنید یا از حق خود بگذرید.

اختلافات جزئی در تمام رابطه ها وجود دارد اما وقتی در همه چیز اختلاف دارید ادامه ی رابطه بسیار سخت است.

اگر مدام با هم دعوا و جنگ دارید

در تمام روابط همواره دعوا و ناراحتی بوده است اما اگر احساس می کنید این دعوا و ناراحتی در رابطه ی شما بیش از اندازه است لازم است تا رابطه ی خود را دوباره ارزیابی کنید.

این که دو طرف توانایی این را داشته باشند که در فضایی آرام و به دور از تنش مشکلات و اختلافات خود را حل کنند اگر هیچ راه حلی برای صحبت با یکدیگر پیدا نمیکنید و تمام صحبت های شما به دعوا و بحث ختم میشود زندگی سختی در پیش خواهید داشت.

داشتن توانایی دو طرف در پیش بردن گفتگو ها در فضای آرامش بخش یکی از مهم ترین معیار های یک رابطه ی سالم است.

نداشتن رابطه ی خوب با افراد درجه ی یک زندگی

خیلی اوقات فرد با ما روابط خوبی دارد و ما بسیار راضی هستیم اما با خانواده ی خود روابط درستی ندارد و مدام سر جنگ دارد. به یاد داشته باشیم که افراد وقتی زیر یک سقف می روند خود واقعی را نشان می دهند. پس بهتر است در این مورد هم دوباره ارزیابی نمایید.

نمیتوان یک فرد یا مستقل از خانواده ی او در نظر گرفت و خانواده ی او را حذف کرد پس وقتی کسی را میپذیرید باید ارتباط او و خود با اعضای خانواده ی او را نیز بپذیرید.

اگر کسی سعی در حذف ارتباطات خانوادگی شما بدون هیچ دلیل محکم و قانع کننده ای را دارد،شخص مناسبی برای رابطه نیست.

جمع بندی نهایی راهشناس در مورد روابط بی سرانجام و نا سالم

یکی از مهمترین عوامل که می توان فرق رابطه ی درست و نا درست را تعیین کند این است که در آن رابطه بیشتر حرف است یا عمل. روابطی درست است که در آن ها عمل بیشتر از حرف باشد.هیچوقت با تکیه بر حرف های شخصی در مورد رفتار او قضاوت نکنید حرف زدن خیلی راحت تر از عمل کردن است.

اگر رابطه ای را خاتمه دادید و در فراموشی آن مشکل دارید حتما به پست تکنیک های فراموشی شکست عشقی سر بزنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=1742
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

از باکس بالا میتوانید ویدیو را دانلود کنید.

نظرات

0 نظر در مورد نشانه های روابط عاطفی بی سرانجام و نا سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.