1403/01/10
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/01/10
0
0

موثرترین راهکارهای ترک خودارضایی | 3 راه طلایی

5006 بازدید
موثرترین راهکارهای ترک خودارضایی | 3 راه طلایی

مهم‌ترین راهکارهای ترک خودارضایی کدامند؟

خیلی از نوجوانان و جوانان ممکن است بر اثر کنجکاوی یا هر چیز دیگری خودارضایی کنند. این عمل وقتی به دفعات زیادی انجام شود موجب سرگشتگی، گیجی و بسیاری مشکلات دیگربرای فرد می‌شود. به همین علت ممکن است فرد به فکر ترک این کار بیفتد اما موفق نشود. همین موفق نشدن هم تاثیرات بد بیشتری برای فرد خواهد داشت. به همین علت می‌خواهیم در این مقاله از راهشناس به راهکارهای مفید و کاربردی ترک خودارضایی بپردازیم. همچنین شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر ویدیوی آموزش کامل راهکارهای ترک خودارضایی را ببینید.

اولین راه حل ترک خودارضایی: وسوسه‌ها را ریشه کن کنیم

انسان موجود مستعدی‌ست برای موفق شدن با راهکارهایی که قبلا نیز با آنها موفق شده و شکست خوردن با راهکارهایی که قبلا نیز با آنها شکست خورده است. انسان تابع عادات خودش است. یعنی می‌تواند از موفقیت‌های قبلی به موفقیت‌های بیشتر و از شکست‌های قبلی به شکست‌های بیشتر برسد. در این حالت نیاز است وسوسه‌هایی که باعث می‌شود ما شکست بخوریم را شناسایی کنیم و آن‌ها را ریشه کن کنیم. اکثر افرادی که خودارضایی می‌کنند  این کار را در مکانی خاص انجام می‌دهند. یا در سایتی خاص با موضوع مشخصی می‌روند و در زمان مشخصی. راحت‌ترین راهکار اجتناب از این وسوسه‌ هاست قبل از اینکه به اقدام ختم شود.

به عنوان مثال در این مکان خاص خود را قرار ندهیم. اگر نمی‌شود از قرار گرفتن در این مکان اجتناب کرد آن را به حداقل برسانیم. مثلا اگر مکانی که در آن خودارضایی می‌کنیم حمام است حمام کردن خود را به حداقل تقلیل دهیم و یا اگر تختمان است فقط زمانی که خیلی خسته‌ایم و می‌خواهیم بخوابیم روی آن دراز بکشیم. یادمان باشد ترک کردن خودارضایی به شناختن زمان، مکان و وسیله‌ی خاص نیاز دارد. به عنوان مثال اگر گوشی ما برای مطالعه‌ی اخبار فیل*ترشکن دارد آن‌ را با یک گوشی ساده عوض کنیم و یا تنها در جمع خانواده از فیل*ترشکن استفاده کنیم.

در مثالی دیگر ممکن است ریشه‌ی این عمل وابستگی به جنس مخالف باشد. در این مورد نباید خود را با جملاتی همچون “دیگر رخ نخواهد داد” و “من دیگر موضوع را می‌دانم پس مشکلی پیش نخواهد آمد” فریب بدهیم. بهترین راه حل قطع رابطه‌ست. بهانه‌ها را کنار بگذارید و رابطه را قطع کنید و به فکر برگشتن به رابطه قبلی هم نباشید وگرنه هیچ تضمینی نیست که بعد از یک ضیافت شام، در ماشین یا هرجای دیگری  دچار لغزش و خطا نشوید.

دومین راه حل ترک خودارضایی: پیدا کردن علایق و جایگزینی آن با خودارضایی

پیدا کردن علاقه و دنبال کردن آن یکی از بهترین راهکارهای ترک خودارضایی است زیرا علاوه بر ترک این عمل، در علاقه‌ی خود هم پیشرفت خواهیم کرد و چیزی که مدت‌ها دنبالش نرفتیم هم انجام خواهیم داد. یادمان باشد خیلی از این اتفاقات به علت بیکاری سراغ آدم می‌آید و اگر شخص بتواند زمان‌های بیکاری خود را با کارهای مورد علاقه پر کند گامی بزرگ برای ترک خودارضایی برداشته است. سعی کنیم برای علایق خود برنامه ریزی‌هایی کنیم که قادر به انجام آن هستیم.

به طور کلی باید به طور جدی به ایجاد عادت جدید خوب فکر و برنامه ریزی کنیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

سومین راه حل ترک خودارضایی: وقت تحریک بدون وقفه فرار کن

انسان‌ها ممکن است تحریک شوند و این مساله به خودی خود عجیب و ناسالم نیست، چه مردان با دیدن عکس یا شنیدن جمله‌ای خاص و چه خانم‌ها در زمانی خاص ممکن است تحریک شوند ولی چیزی که اهمیت دارد برخورد با این تحریک شدن است.

تحریک شدن هم یکی از دلایل اصلی خودارضایی است. برای این کار لازم است که به فکری که به سرمان افتاده شاخ و برگ ندهیم و حواس خود را پرت کنیم. به عنوان مثال با کسی صحبت کنیم و یا حتی در تلفن همراه خود بازی کنیم. موسیقی گوش کنیم و خود را از فکر رها کنیم. اگر صحنه‌ای ما را تحریک کرد دوباره به سراغش نرویم.

یکی دیگر از راهکارها به تعویق انداختن است. مثلا خود را فریب دهیم که اگر الان ساعت 8 است من این کار را ساعت 10 انجام خواهم داد. این عمل را آنقدر به تعویق بیندازید که فکر خودارضایی از سر شما پاک شود. با تمام این اوصاف باز هم ممکن است که شخصی تحریک شود یا مشکلاتی برایش اتفاق بیفتد. ما در موانع ترک خودارضایی تمام این موارد را با هم بررسی خواهیم کرد.

پس به طور کلی و به عنوان مثال میتوانیم با کارهای زیر عمل خودارضایی را به تعویق بیاندازیم:

  • یک کار عجیب و غیر منتظره انجام دهیم
  • دوش آب سرد بگیریم
  • به سوپرمارکت برویم و یا نان بخریم
  • چند حرکت ورزشی انجام دهیم مثل پروانه، درجا دویدن، دراز و نشست و…
  • و…

از اینکه با ما همراه بودید بسیار سپاس‌گزاریم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=4426
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

از باکس بالا میتوانید ویدیو را دانلود کنید.

نظرات

7 نظر در مورد موثرترین راهکارهای ترک خودارضایی | 3 راه طلایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام خسته نباشید لطفا تو رو خدا باز هم ویدیو جدید بزارید خیلی خیلی به من کردید ممنون از سایت خوبتون ❤️❤️
    خود گوینده (آقای افشار خیلی عالی هستن)

    11

  2. اسم خودتونو گذاشتید مشاور !
    کسی که درگیر اعتیاد به خود ارضاییه هیچ وقت رمق انجام این کارهایی که میگید رو نداره.

    ایده هاتونو بذارید دم مشک آبشو بخورید.

    9

    1. بزرگوار راه هایی که برای مراجعین تست کردیم و تا کنون در رفرنس های این موضوع مطرح شده شامل همین موارد است.
      در هر صورت دانش محدود ما همینقدر است که همواره سعی در بروزرسانی آن داریم
      اگر شما راه بهتری سراغ دارید خوشحال میشویم با ما هم در میان بگذارید

      29