1403/02/06
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/02/06
0
0

افراد نا سالم و نا مناسب برای ازدواج و دوستی چه ویژگی هایی دارند؟

2501 بازدید
فردی با ماسک در فضای نا سالم

ویژگی افراد ناسالم برای رابطه ی پیش از ازدواج و دوستی

خیلی از افراد بعد از مدتی دوستی با جنس مخالف خود گمان می کنند که اخلاق های بد طرف مقابل را می توانند تغییر دهند در حالی که احتمال انجام این کار بسیار پایین است. برای همین فرد علاوه بر اینکه وقتش و احساساتش تلف و هدر می شود، از لحاظ روحی نیز ضربه ی بدی خواهد خورد. به همین علت ما در این مقاله سعی خواهیم کرد که به روابطی که پایان خوبی ندارند اشاره کنیم تا شما اگر چنین رفتار هایی را از طرف مقابل خود دیدید در رابطه ی خود تجدید نظر کنید. پیش داوری در مورد هر انسانی بد است و البته قبلا در مورد اینکه چه زمانی به رابطه عاطفی قبلی برگردیم؟ هم صحبت کردیم اما اگر کسی این رفتارها را داشت پیشنهاد می شود رابطه ی خود را  دوباره مورد ارزیابی قرار دهید.

کسی که روی احساسات خود کنترل ندارد

همه ی ما از کسی که نتواند خودش را کنترل کند بدمان می آید. کسی که به راحتی بد دهن می شود یا بر روی گفتار و رفتارش کنترلی ندارد. این شخص یکی از مخرب ترین افراد برای دوستی و ازدواج است. شخص نمی تواند خود را کنترل کند به همین علت هر لحظه ممکن است رفتار ناشایستی از او سر بزند که باعث ناراحتی شما شود.

کسی که احساسش به بیرون از خودش وابستگی دارد

وقتی وابستگی را می شنویم بیشتر به فکر وابستگی احساسی می رسیم اما باید بدانیم گاهی افراد علاوه بر وابستگی مخرب احساسی، که کاملا با مشورت کردن و نظر خواهی متفاوت است، وابستگی های دیگری مانند وابستگی مالی به سایرین دارند که اجازه ی پویا بودن و نقش داشتن در یک رابطه را از آن ها سلب می کند. زیرا که همواره منتظر تایید یا حمایت از جانب کسی دیگر هستند تا در رابطه بمانند.

افرادی که هیجانی عمل می کنند

این افراد را می توان نسخه ی ضعیف شده ی افراد دسته اول دانست. افرادی که فکر نمی کنند و خود رای هستند. افرادی که گمان می کنند چون خودشان از کاری یا چیزی راضی هستند پس باید جفت آن ها نیز راضی باشد و به همین علت بدون فکر کردن و بدون مشورت دست به انجام کار ها می زنند. این دسته از افراد غالبا رفتاری همچون کودکان دارند و یک نوع لجبازی کودکانه درون آن ها جریان دارد. افرادی که بسیار افراطی عمل می کنند و گاهی فقط برای ثابت کردن خودشان از قصد با کار دیگران مخالفت می کنند.

افرادی که شکاک و بد بین هستند

افرادی که شما نیاز دارید برای جلب اعتماد آن ها در هر لحظه از خود گزارشی بدهید افرادی هستند که دیر یا زود از آن ها خسته خواهید شد. انسان به معتمد بودن نیاز دارد و اگر نتواند این حس را از شریکش بگیرد که به او اعتماد دارد پس رابطه به چه دردی می خورد؟ افراد شکاک همواره به شما شک دارند و فکر می کنند شما هر حرکتی که انجام می دهید برای ضرر زدن و خیانت به آن هاست.

افرادی که هنوز درگیر رابطه ی قبلی هستند

معمولا پیشنهاد می شود وقتی از یک رابطه خارج می شوید مدتی تنها بمانید تا مشکلات و مسائل رابطه ی قبلی در شما ته نشین شود و بعد سراغ رابطه ی دیگری بروید اما گاهی افراد آنقدر به روابط گذشته ی خود فکر می کنند و آنقدر سریع رابطه هایشان را عوض می کنند که شیرینی لحظات رابطه ی فعلی خود را می گیرند. کسی که نتواند از رابطه ی قبلی خود دل بکند تنها یک رابطه ی سمی برای شما به ارمغان خواهد داشت.

افرادی که خسیس هستند

بعضی از افراد هستند که شما می بینید حتی در روز تولدتان به جز یک پیام ساده هیچ کاری برایتان انجام نداده، یا از کوچک ترین لذات به بهانه ی صرفه جویی یا قناعت دست می کشد و شما همواره در رابطه ای هستید که یک طرفه است. این روابط هم دیر یا زود از بین می رود چون هر دو طرف ارضا نمی شوند.

افرادی که اعتیاد دارند

افرادی که اعتیاد دارند یکی از بدترین افراد برای شروع رابطه هستند. افرادی که  به هر چیزی، از مواد مخدر گرفته تا بازی های رایانه ای اعتیاد دارند هیچ کاری به جز انجام آن برایشان لذت بخش نیست. پس ممکن است شما را به راحتی نادیده بگیرند. افراد معتاد معمولا تنها در صدد ارضای نیاز خود هستند و به نیاز دیگران فکر نمی کنند لذا درگیر رابطه صمیمی شدن با آن ها اشتباه بزرگی است.

افرادی که مشکلات جنسی دارند

شاید در وهله ی اول دوستی این مشکلات زیاد به چشم نیاید اما بعد از ازدواج به شدت مهم و بزرگ خواهد شد. چرا که مرد و زن تمام نیاز های عاطفی خود را می توانند در محیط دوستانه و خانوادگی خود برطرف کنند. یکی از علل اصلی میل آن ها به ازدواج بر طرف کردن نیاز جنسی است. اگر نتوانند این نیاز را برطرف کنند سرخورده خواهند شد و زندگی آن ها از هم خواهد پاشید. البته ممکن است بیماری هایی باشد که با مرور زمان حل شود اما حتما پیش از ازدواج با یک متخصص مشورت نمایید.

افرادی که با آن ها در هر چیزی تفاوت های زیادی دارید

متفاوت بودن تا حدودی خوب است اما از یک حدی به بعد عذاب آور است. به عنوان مثال گمان کنید شما انسانی آرام هستید اما همراه شما شخصیتی شلوغ دارد که دنبال هیجانات است همین اختلاف باعث می شود به مرور زمان هر دو طرف از همراهی نکردن طرف مقابل دل سرد شوند. پس متفاوت بودن زیاد باعث ایجاد مشکلاتی می شود که اکثرا غیر قابل حل هستند و یک رابطه ی ناسالم عاطفی را تجربه میکنید.

چگونه می توان این مشکلات را قبل از ازدواج تشخیص داد؟

مهم ترین راهی که برای تشخیص این مشکلات است گفت و گوست. شما باید با شریک خود به صورت جدی برای مدتی گفت و گو کنید. این گفت و گو به شما کمک می کند تا او را بهتر بشناسید و با خلقیات او آشنا شوید. راه دیگر دقت در رفتار است. اگر او ادعا دارد که آدمی صبور است باید در شرایط متفاوت صبور بودن او را بررسی کنید. تنها به حرف نمی توان اعتماد کرد و باید در رفتار نیز آن را دید. راه حل بعدی استفاده از پرسش نامه های آنلاین است. یعنی پرسش نامه هایی که در اینترنت هست را دانلود کرده و به صورت تک به تک به آن ها پاسخ دهید و از نتیجه ی پرسش نامه ها رابطه ی خود را ارزیابی کنید. اما همواره به خاطر داشته باشید که باید حتما پیش از ازدواج به یک مشاور مراجعه کنید چون که او روابط را بهتر از شما می شناسد و به شما کمک بهتری خواهد کرد.

جمع بندی نهایی راهشناس در مورد افراد نا سالم ازدواج و رابطه

مهمترین مرحله قبل از شروع یک رابطه جدی و ازدواج شناخت طرف مقابل است. حتما فرد مورد خود را به طور کامل بشناسید و رفتار های او را تحلیل کنید احساسات دلیل خوبی است اما برای زندگی خوب کافی نیست.

با تصمیمات هیجانی و بدون فکر خود را وارد چالش های دراز مدت و چند ساله نکنید.

از اینکه با ما همراه بودید بسیار سپاس گزاریم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=1755
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها

نظرات

0 نظر در مورد افراد نا سالم و نا مناسب برای ازدواج و دوستی چه ویژگی هایی دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.