1403/02/06
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/02/06
0
0

چگونه یک عادت جدید خوب ایجاد کنیم؟ | 4 راهکار اصلی

1619 بازدید

ایجاد عادات خوب و جدید

همانطور که در قبل اشاره شد تمام وجود ما را عاداتی تشکیل می دهند. عاداتی که گاهی خوب و گاهی بد هستند. وقتی ما عادات خود را شناختیم مهم آن است که سعی در ترک عادات بد خود کنیم. اما این همه چیز نیست. بلکه باید بعد از آن سعی در ایجاد عادات خوب کنیم. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد تا راه و روش ایجاد یک عادت خوب را با هم بررسی کنیم. پس با ما در راهشناس همراه باشید.

عادت های جدید چگونه عاداتی هستند؟

عدات خوب عاداتی هستند که به ما در رشد شخصیتی کمک می کنند. یعنی به ما کمک می کنند تا بتوانیم به بهترین موقعیت ها دست پیدا کنیم. برای اینکه عادات خوب خود را بشناسیم لازم است لیستی از عادات خوب خود تهیه کنیم و آن ها را بررسی کنیم. با بررسی این لیست می توان فهمید که چه چیزهایی با کمک این عادات به دست آوردیم. همین موارد به دست آمده می تواند انگیزه ما برای ایجاد عادت خوب دیگر و ترک عادات بد شود.

برای اینکه عادات خوب به وجود بیاوریم به چه چیزی نیاز داریم؟

همان طور که برای ترک عادات بد به احساس نیاز احتیاج داشتیم، برای ایجاد عادات خوب هم به آن نیاز داریم. باید از خود بپرسیم که اگر ما آن عادت را داشتیم شرایط زندگیمان چطور بود. باید عادات بد را ترک کنیم و برای جانشینی آن ها عادات خوب به وجود بیاوریم.

آیا عادت های خوب و جدید ناگهانی به وجود می آیند؟

همانطور که عادات بد ناگهانی از بین نمی روند، ایجاد عادات خوب نیز به حوصله و صبر نیاز دارد. باید مدام آن را در نظر داشته باشیم و برای بهتر شدن آن تلاش کنیم. در این صورت می توانیم بعد از مدتی عادات خوب جدیدی را به وجود بیاوریم. البته باید در نظر داشت که مانند ترک عادات بد، عادات خوب نیز نیازمند پاداش هتسند.و یعنی ما برای هر گامی که در ایجاد عادات خوب به ما کمک می کند بر می داریم برای خود یک پاداشی مشخص می کنیم. این طور هم روحیه ما حفظ می شود و هم انگیزه بیشتر برای ایجاد عادات دیگر در ما  به وجود می آید.

مشورت گرفتن از دیگران را نباید فراموش کرد

وقتی ما راهی را برای ایجاد عادت خوب پیدا کردیم مهم است که حامی یا مشاور داشته باشیم. اگر با مشورت گرفتن از دیگران راه را طی کنیم هم برایمان راحت تر است و هم دقیق تر. برای همین مشورت گرفتن را نباید فراموش نکنید. مورد بعدی این است که مدام خودمان را چک کنیم. یعنی مدام ببینیم در چه موقعیتی از ایجاد عادت خوب قرار داریم. اگر پیشرفتی کرده ایم به خود پاداش بدهیم.

چک کردن بخش مهمی از فرآیند ایجاد است

همانطور که قبلا اشاره شد باید زود به زود خود را چک کنیم تا اگر پیشرفت یا لغزشی داشتیم سریعا متوجه شویم و خود را اصلاح کنیم. راه دیگر چک کردن این است که تصمیمات خود را به نزدیکانمان بگوییم. با این کار علاوه بر مربی می توانیم همراه نیز داشته باشیم. داشتن همراه برای ایجاد عادات خوب بسیار مفید خواهد بود. مهم ترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که بعد از گفتن تصمیمات خود به افراد نزدیکمان مدام خود را چک کنیم تا ببینیم آیا به آن عادتی که می خواستیم رسیده ایم یا نه. در این صورت مدام تلاش می کنیم تا پیشرفت کنیم و تصمیمات خود را عملی سازیم.

عمل کردن را به تعویق نیندازیم

یکی دیگر از مهمترین رفتارها برای ایجاد یک عادت خوب این است که به محض تصمیم گیری برای ایجاد یک عادت خوب آن را عملی کنیم و به تعویق نیندازیم. یادمان باشد همان طور که به تعویق انداختن ترک عادت بد ضرر دارد به تعویق انداختن ایجاد عادت خوب نیز مضر است.

عقب داختن کار ها باعث اهمال کاری میشود، پیشنهاد میکنیم حتما ویدئو تنبلی و راهکار های مبارزه با تنبلی را مشاهده فرمایید.

با خودمان مهربان باشیم

باید با خودمان مهربان باشیم و از اینکه تصمیم گرفته ایم این عادت را به وجود بیاوریم تشکر کنیم. از خودمان با کلمات مهربانانه استفاده کنیم و حرف های خوب بزنیم. به کار بردن قید های خوب می تواند به ما کمک کند. وقتی یاد بگیریم که با خودمان مهرابن باشیم به راحتی می توانیم به خودمان کمک کنیم.

نتیجه گیری راهشناس در مورد ایجاد عادت جدید خوب

برای ایجاد عادت خوب باید انگیزه داشت و صبور بود. باید قدم های کوچک برداشت و به خودمان امیدوار باشیم. از اینکه با ما همراه بودید سپاسگزاریم. امیدواریم این مقاله بتواند کمکی هر چند کوچک برای ایجاد عادت خوب در شما باشد.

منتظر نظرات زیبای شما در بخش نظرات هستیم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=2285
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

از باکس بالا میتوانید ویدیو را دانلود کنید.

نظرات

4 نظر در مورد چگونه یک عادت جدید خوب ایجاد کنیم؟ | 4 راهکار اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام اقای افشار؛ یه جمله از شما تا مغز استخوان منو سوزوند ؛ فرمودید نزارید به جایی برسه که ببینید ۲۵ سالتونه ولی به اندازه یه ادم ۲۵ساله کار جلو نیاوردی.
    من الان فکر می کنم در همین شرایطم واقعا.شغلی دارم با حقوق قانون کار و نمی دونم برای خرید خونه و ماشین چه کنم؟ چطور پیشرفت کنم و درامدم بره بالا اخه
    چرا من مثل بقیه نیستم و ندارم
    دارم دیوونه میشم واقعا

    لایک

    1. سلام این داستان همیشه تو زندگی پیش میاد
      اگر همین امروز تصمیم به تغییر و رسیدن به خواسته هاتون نگیرید شاید تو 30 سالگی باز این حرفو بزنید به خودتون
      هیچوقت برای تغییر دیر نیست

      لایک

  2. سلام ممنونم بابت مطالب ارزشمندی که به اشتراک می گذارید.
    خدا خیرتون بده.
    میشه لطفا درمورد فن بیان و کلا چگونگی صحبت کردن هم باهامون مطالب به اشتراک بگذارین؟
    مرسی

    لایک