1403/01/09
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/01/09
0
0

شناخت کلی خود ارضایی و راهکار های ترک آن

16745 بازدید

با اولین مقاله راهشناس و بررسی یه سوال پرکاربرد در خدمتتون هستیم برای شناخت کلی خود ارضائی و بررسی راهکار های ترک اون اول باید خود ارضایی رو تعریف کنیم:

تعریف خود ارضایی

در یک تعریف کوتاه و ساده خود ارضایی یعنی هرگونه عملی که باعث می شود شخص به لذت جنسی برسد اما بدون شریک جنسی!

راهکارهای پیرامون بحث خودارضایی و جلوگیری از آن

بحث خود ارضایی درتمامی سنین و برای هر گروه سنی اعم از اشخاص مجرد و یا متأهل وجود خواهد داشت. افراد این عمل را از سنین مختلف و یا حتی ازسنین زیر 10 سال نیز شروع می کنند.

آیا بحث خود ارضایی برای شخص آسیب پذیر است یاخیر؟

اگر بخواهیم خیلی متعصابه با این قضیه برخورد کنیم باید گفت که ریشه ی تمام بدبختی های اشخاص می تواند همین مورد خود ارضایی باشد و خلاف این فرضیه نظر افرادی است که بسیار سهل انگارانه با این قضیه برخورد کرده و هیچ ایرادی را در فرآیند این عمل نمی بینند.

اگر عمل خودارضایی به تعداد دفعات زیاد و کثرت در طول روز، هفته، ماه و حتی یک دوره ی زمانی ده ساله باشد می تواند با توجه به شرایط بدنی شخص حتی مشکلات جسمی نیز برای وی ایجاد کند. این فعل با توجه به شرایط جسمی افراد برای آقایان بیشتر و برای دخترها به علت شرایط روحی و روانی خود او پیش می آید که در مقایسه با جنس مذکر کمتر اتفاق می افتد.

درد و دل بیشتر در مورد اعتیاد به خود ارضایی

با توجه به اینکه در حین این عمل شخص دچار تخلیه ی انرژی و هیجان جسمی می شود باعث تحریک سیستم عصبی شده و اندام جنسی فرد تحریک شده و حتی می توان گفت که سیستم عصبی تحت فشار خواهد بود و حتی هورمون شادی دوپامین نیز ترشح می شود.

علاوه بر اینها پس از عمل خودارضایی با توجه به از دست دادن مقداری املاح معدنی و پروتئینی که از بدن شخص خارج شده است جسم فرد دچار احساس کرختی و سستی خواهد شد. حال اگرشخص از نظرفیزیکی دارای جسه ی ضعیف تر با تغذیه ی نامناسب بوده و یا ورزش و تحرک بدنی کافی نداشته باشد این عمل تأثیربه مراتب بیشتری در وی خواهد داشت.

عوارض و مشکلات خودارضایی

مورد اول) بعد ازعمل خودارضایی باتوجه به اینکه بدن شخص دچارسستی و کرختی خواهد شد حس خواب آلودگی وکمبود انرژی دروی ایجاد می شود.

مورد دوم) انجام عمل خودارضایی به تعداد دفعات زیاد حتی می تواند باعث تغییردر شکل وفرم اندام جنسی فرد نیز بشود.

مورد سوم) باتوجه به کمبود موادمغذی وپروتئینی بدن، بعدازعمل خودارضایی درسنین رشد نوجوانی تأثیرزیادی در رشد فرد ایجاد می کند.

مورد چهارم) ترشح بیش ازحد هورمون دوپامین دریک سیکل زمانی طولانی مدت درمجموع به جای حس شادی ونشاط باعث ایجاد افسردگی درشخص می شود وهمین باعث می شود که شخص مانند افرادی که اعتیاد شدید دارند وبدنبال دوز بالاتر از آن عمل رفته باشند که حتی صنعت پورن نیزبرمبنای همین ترفند این عمل را آغاز کرده است.

مورد پنجم) تأثیرات بد خودارضایی بر روی فرد در سنین بالاتر نمود خواهد کرد. ازجمله پیری زودرس درجسم او زیرا بدن تحلیل می رود. اما به عقیده ی بنده مشکلات شخصیتی و روانی حاصل ازآن به قدری زیاد بوده که حتی مشکل جسمی را درحاشیه قرار می دهد. ازجمله مشکلات، عصبی بودن، پرخاشگربودن و مضطرب شدن و…

مورد ششم) خودارضایی باعث ایجاد یک منبع فرار ازترس ها وموقعیت هایی که فرد دوست ندارد می شود. این یعنی خودارضایی مانند یک قرص مسکن فقط باعث تسکین مقطعی در فرد شده و فرد دیگرتوانایی حل مشکل خود را نخواهد داشت.

مورد هفتم) خودارضایی سبب ایجاد سستی در اراده ی فرد می شود. یعنی انجام کارها و برنامه های خود را به بعد موکول می کند و شخص اهمال کاری می شود که درنتیجه ی آن باعث خود کم بینی وکمبود اعتماد بنفس در وی شده وهیچ گاه ازنظر شخصیتی به درستی رشد نخواهد کرد و درمرحله ایی با پایین ترین سطح ممکن خود خواهد ماند.

نکته: خودارضایی سبب ازبین بردن وتخریب منِ درونی فرد می شود.

مورد هشتم) خودکم بینی وکمبود اعتمادبنفس درنتیجه ی عمل خودارضایی باعث منزوی شدن وترد شدن شخص ازاجتماع ها شده. این باعث عدم شور و اشتیاق فرد به ازدواج وتعامل با دیگران می شود.

مورد نهم) بدترین مشکل خودارضایی ایجاد اعتیاد درفرد است. زیرا ترک آن برای فرد ازهروئین سخت تر است.

حضرت علی(ع) می فرمایند: پیروی از هوای نفس اراده های بزرگ آدمی را ازبین می برد.

مورد دهم) تأثیرات جانبی خودارضایی به مراتب بیش تر و بدترازتأثیراصلی آن می باشد. به طورمثال شخص موقعیت های ازدواج خود را رد می کند. یا مثلاً به موقعیت های کاری پیش روی خود دست رد می زند. تأثیرات روانی درشخصیت فرد می گذارد. مثلاً شخص را به یک انسان غیرمنطقی بدل می کند و…

مورد یازدهم) باتوجه به اینکه شخص درعمل خودارضایی ازتصورات ذهنی ودیداری خود الهام می گیرد و به مرور زمان این تصورات ذهنی باعث می شود که طول مدت زمان خودارضایی کوتاه تر شده و باعث به وجود آمدن مشکلات جسمی برای رابطه ی زناشویی می شود.

نکته: تأثیرات بدخودارضایی بیش تردرگیر شدن فرد در یک چرخه ای که شخص باعمل خودارضایی خود را به سمت احساس خوب آن سوق می دهد تا ازحس های بدگذرا عبور کند است. این حس دقیقاً مانند یک آرام بخش عمل کرده و لحظه ایی می باشد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=1491
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

از باکس بالا میتوانید ویدیو را با دو کیفیت متفاوت دانلود کنید.

نظرات

32 نظر در مورد شناخت کلی خود ارضایی و راهکار های ترک آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. درود بر اقای علیرضا افشار ضمن تشکر از زحمات شما دو سوال دارم ۱ این که راه ارتباطی با شما برای مشاوره چیست ۲ این که ویدیو بسیار مفید هستند اما تکنیک ومطالب زیاد اون هارا بنویسیم در دفتری ورعایت کنیم وانجام بدیم یا چگونه بهشون بپردازیم ک مث همون حالت تفریحی نباش هی بریم نکاه کنیم اخرم هیچ ب هیچ چون این برا خودمم بوجود اومد ک بی اثر باش مفید باش

    لایک

  2. سلام استاد لطفا به من جواب بدید من خودم بعد از ۲ سال تصمیم گرف کنار بزارم وانشالله که بتونم کنار بزارم ولی ۲تا سوال داشتم اول اینکه من اول تایمی که ارضا میشدم بالا بود ولی الان به یک دیقه رسیده آیا ترک خود ارضایی این مشکل رو هم برطرف میکنه و دوم اینکه من احساس میکنم روی ذهنم تاثیر گذاسته و احساس میکنم گیرایی مغزم پایین اومده آیا با ترک خود ارضایی این دو مشکل بر طرف میشن و به حالت طبیعی بر میگردن و یک چیز دیگه اینکه من وقتی دمر میوفتم اگه بخوام خود ارضایی کنم کمتر از یک دیقه ارضا میشم آیا شما کسی رو مثل من داشتید که اینجوری ارضا شجده باشه . تونسته ترک کنه

    15

    1. سلام بله به مرور برطرف میشه اما نباید امیدوار به تاثیر یک شبه و عجولانه باشید

      لایک

    2. اره همه زود ارضا میشن دقیقا این کار ن با نفس وذهن درون خودت حالت دوپارگی میاره پدر صاحب ادم در میاره ذهنی خسته ات میکنه نابودت میکن بعد از مدتی ۴۰ روز نهایت برمیگردی اوکی میشی در ترک ان شالله

      لایک

  3. سلام دکتر افشار اقای دکتر من چهل روز بیشتر گذاشتم کنار ولی امروز توی خواب و حتی الان ذهنم فقط درگیر این موضوع شده
    به نظر شما اگه کم کم شروع کنیم به ترک میتونه مفید باشه؟ من شنیدم میگن وقتی رابطه جنسی نیست باید یک چیزی پاسخگو این نیاز بشه ولی نه افراطی
    نظرشما چیه استاد این حرفها درسته؟

    17

    1. سلام آفرین که 40 روز ترک کردی
      نیاز بدن برای پسرها به طور خودکار در خواب هم برطرف میشه
      تمام سعیتونو کنید مجدد سمتش نرید

      16

    2. خیلی خوب ۴۰ روز عالیه 🩵اوکی میشی الان ولی باید خودت درگیر کنی هدفمند باشی تا اون نیاز یکم تخلیه بشه دیگ نیرو داری الان ورزش درس کار

      لایک

  4. من یه دخترم.از کودکی درگیر بودم.حتی از ۶.۷سالگی..تو نوجوونی وسواس گرفتم.کلی عوارض گرفتم..اینده ام نابود شد…۶ساله کنکور میدم…الان ۲۲سالمه..۲ساله ترک کردم…ولی هیچ تغییری احساس نکردم..که متوجه باشم عوارضش از بین رفته…چه زمانی بعداز ترک این عادت عوارض از بین میبره کاملا؟

    لایک

    1. بیشتر عوارض از بعد روانی هستند،اگر ذهن آروم تری دارید و این خود ساختگی رسیدید که عادت های بد رو کنار بذارید خودش بزرگترین تغییره

      45

      1. سلام استاد خدا شما را خیر دهند بابت این حرکت خدا پسندانه تون
        والا من از ۱۲ سالگی به این مرض دچار شده بودم اما تا ۱۷ سالگی نمی‌دونستم خود ارضایی میکنم.چند سال تلاش کردم ترک کنم اولش سخت بود و بعد یه مدت کوتاه به دام شیطان و گناه می افتادم. کنکورم رو چند سال متوالی خراب کرد . حافظه ام نابود شد. بخاطر گناه یع مشکل بزرگ برا عزیزانم افتاد. نعمت های زندگیم کم شد. اما از زمستون ۹۷ به خودم اومدم و شاید این دو سال در حد دو سه بار شاید مبتلا شده باشم. به حفظ قرآن مشغول شدم برا افزایش حافظه و تمرکزم. توسل به خدا متعال قدرت بی نهایت هستی. حرز امام جواد علیه السلام. دیگ براتون بگم سرکه مالی به بدن اون نقطه خاص روزانه ۴ مرتبه(طبق دستور حکیم ضیایی در آپارات برای ترک خود ارضایی). خیلی خیلی بهم کمک کرده ،اینو تازه فهمیدم و تاثیرگزار بوده زیاااد. و خیلی چیزای معنوی دیگ…خداروشکر خیلی اعتماد بنفس گرفتم. اراده ام قوی ترشده و حال دلم با خدا خوبه.
        ان شاالله دوستان از این تجربه بنده استفاده کنن و خودشون رو در مسیر کمال و رشد الهی قرار دهند. و از دام شیطان رها شوند. نماز اول وقت مالیدن بینی شیطان به خاکه. موفق باشید . التماس دعا

        لایک

  5. سلام
    ولی از راه دین میتونید خیلی خوب برای ترکش وارد بشید
    سایت داداش رضا رو پیشنهاد میکنم
    و ما دلیل خودارضایی هامون حفره هامون هست
    مثلا استرس
    اگر گناهه
    نه برا اینکه خدا نبخشه
    بلکه گناهه چون ضرر داره
    خدا دوسمون داره برا همین میگه گناهه
    سایت داداش رضا و پوشش دادن حفره ها فراموش نشه
    یا علی

    34

  6. سلام استاد جون سلام منجی زندگی دانش آموزهای سلام فرشته روی زمین امیدوارم روزبه روز ازاین که هستید خوشبخت تر و موفق نباشید خیلی دوستون دارم امیدوارم ترک کنم برای همیشه.

    40

  7. سلام ممنون بابت ایجاداین سایت لطفاپست های جدید هم بذارید تاسریع تربتونیم کامل ترکش کنیم

    لایک

  8. به نظرم سایت وکانال مس به طلا و همچنین انجمن sa,درترکش خیلی میتونه تاثیرگذار باشه.همچنین صحبت های چندسال پیش رائفی پور در مورد ترک.
    شایدافراد دیگه هم راجع به این موضوع اظهار نظر کنن ولی سعی کنید واسه حل این مشکل سراغ راهنمایی های هر ادمی نرید،چون بعضیا به جای حل کردن،بدترمشکلتون دوچندان میکنن…
    اینکه میگید وقتی یکی گرفتارشه،بعدترکش باز مستعد گرفتاریه ،درسته ولی هیچوقت نباید فکر کرد،افتادن تو این باتلاق امکان بیرون اومدن نداره،این طرز فکر باعث میشه هیچوقت نتونید یا نخواین ترک کنید، نا امیدی از شیطانه.ما هم مثل همه ادمایی که این مشکل ندارن،هر لحظه مستعد دچارشدنش هستیم،پس دلیل نمیشه،کسیکه گرفتارشدبگیم دیگه تا اخر عمر گرفتاره(شاید چندسال ترک کنه ولی باز دوباره برمیگرده به این مشکل)این جمله کاملا غلطه.هر فردی،چه مبتلا و چه اونیکه دچاراین مشکل نیست،میتونه مستعد خودارضایی باشه.واسه کسیکه داره ترک میکنه،مهم اینه با تمام وجودش بخوادکه ترک کنه و به اینده و گذشته فکر نکنه و بخواد امروز،فقط امروزش خودارضایی نکنه.هر روز به خودش بگه من فقط امروز خودارضایی نمیکنم.حتی اونایی که مشکل اعتیادشون خیلی شدیده،به خودشون بگن من این یه ساعت خودارضایی نمیکنم،همینطوری ساعت به ساعت به خودشون قول بدن اینکار انجام ندن.بعد میبینن چندین روزه که اینکار انجام ندادن.
    بعضی موقع ها فشار وسوسش انقدر شدیده که نمیتونی خودتو کنترل کنی،در این مواقع میتونی به خودت بگی من اول با خدا حرف میزنم،بعد اینکار انجام میدم،مثلا دو رکعت نماز حتی بدون وضو یا مقدمات خوندن انقدر از فشارش کم میکنه که نگو…تا یه جاییکه دیگه دوست نداری بعد نمازت اینکار انجام بدی.

    خیلی راه حل های دیگه که خودم تجربه کردم،کاش حتما به سایت مس به طلا سر بزنید.

    امیدوارم کسیکه هنوز گرفتار این مشکل نشده،هیچوقت گرفتار نشه،چون ترکش خیلیییییییی درد داره…
    و امیدوارم کسیکه گرفتار شده و میخواد ترک کنه،با تمام وجود پای تصمیم ترکش بمونه و درد ترکش به جون بخره.رهایی از این مشکل ارزش تحمل همه اون دردا رو داره.

    لایک

    1. چرا سایت مس وطلا هنوز هست اماسایت قبلی استادافشارفیلترشد؟؟دلیلش چیه میتونم بدونم؟

      31

  9. بلاخره یکی پیدا شد به دغدغه های ما رسیدگی کنه!
    دمتون گرم واقعا ، کارتون رو پر قدرت ادامه بدید.
    ما واقعا بهتون نیاز داریم!!!

    لایک

  10. خدا خیرت بده استاد
    من خودم به شکل وحشتناکی در گیر این مشکل هستم و همش دارم تلاش میکنم ازش خلاص بشم
    از این دوره به اون دوره هی شرکت میکنم
    سایتای ترک این کار مثل داداش رضا رو کتاباشو خوندم و روش هاشو انجام دادم
    ولی الان هنوز مشکل دارم
    خواهش میکنم این فعالیت تو رو همیشه ادامه بدید تا ما به هدفمون برسیم
    امید من اول خداست بعد شما

    1

  11. سلام استاد افشار عزیز
    چقدر این سایت نیاز بود
    واقعا قدم در راه بزرگی گذاشتید
    خیلی ممنونم از شما
    خیلی این ویدیو پربار و اموزنده بود
    همه گفته هایتان با دقت علمی و عین حقیقت بود
    از شما متشکرم
    حامی این سایت و ناشر آن خواهم بود

    لایک

  12. به نظرم تنها راهش
    ۱)انگیزه داشتن برای این کار(چه انگیزه ای بالا تر از خداوند)
    ۲)در اون لحظه با تمام وجود خواستن اصلاح نفس
    نه ‌‌‌‌‌‌‌‌تردید در ان(که لازمش یاد همیشگی اون انگیزه یه)
    ۳)یاری خواستن از خداوند.با تمام وجود
    ۴)تغییر انرژی با کار دیگر
    ۵)استمرار*
    هر کدومش جای بحث داره ولی فعلا همینو بگم اگه هر مرحلرو داشته باشی اما مرحله قبلشو نداشته باشی نمیشه .شاید بشه ولی پایدار نیست.
    موفق باشید

    لایک

  13. سلام من رفتم پیش دکتر روانپزشک گفتم خودارضایی میکنم ایشون هم قرص
    کلومیپرامین 10 رو نوشتن . بعد از یک‌ هفته تعداد خودارضای هام خیلییی کم شد .

    و این که حتمااااا پیش روانپزشک برین چون مقدار مصرف و ‌دوز رو‌باید پزشکتون مشخص کنه . اصلاهم خجالت نکشین حتی اگه دختر هستین ، اینده تونو واسه یک خجالت کشیدن از پزشک خراب نکنید .

    لایک

  14. سلام استاد خدا قوت بنده از کودکی مبتلا ب این عمل شوم هستم حدودا میشه گف ۱۲یا۱۳ساله که مبتلا هستم متاسفانه تا کلاس یازدهم گوشی نداشتم بعد خانواده ام گوشی گرفتن بطور تصادفی با کانالتون اشنا شدم یه ویسی بود بنام ترک خودارضایی پسرها ،گوش دادم فهمیدم که همچین کاری هست هرچند بعداز هر دفعه انجام دادن حس پشیمونی وگناه میکنم ولی فک میکردم ی چیز طبیعی جدا ازینکه خیلی ادم مذهبی هستم حدودا ۳ساله تمام تلاشمو میکنم که انجام ندم کلی تحقیق کردم مقاله وویس گوش دادم هرچند که فاصله ها بین انجام دادن زیاد شد ولی تاالان موفق به ترک کامل نشدم قبل۷ماه انجام ندادم ولی ۲۸مرداد دوباره برگشتم وتوبه م شکسته شد😔یه بار هم ۱سال گذشت ترک کردم ودوباره برگشتم !!یه موقعایی نزدیک بود بافندک دستامو بسوزم تا حس وحالم عوض شه نروم سمت این کار ولی دوباره نمیتونم خودمو کنترول کنم.تاالانم تمام سعیمو میکنم که تکرار نکنم ولی بازهم میترسم این گرگ افکارم منو دوباره داغون کنه لطفا برا کنترول افکار وتخیلات اگه پشنهادهایی دارین خیلی ممنونم.
    عذر میخوام زیاد شد ولی دوس دارم وقتی کسی پیاممو خوند بفهمه اعتیاد کردن ب این کار یعنی خودکشی آرام لطفا مواظب خودتو باشید وهیچ وقت تسلیم نشوید

    1

  15. صحبت کردن راجب این موضوع اونقدر خجالت آوره که واقعا بیانش با فردی حتی اگه اون فرد روانشماس یا روانپزشکه خیلی سخته.
    چندروز پیش یک‌پستی توی اینستا دیدم‌از یکی از مشاورهای مطرح که راجب مضرات خودارضایی میگفت و در آخر هم‌ گفتن این افراد تا آخر عمر نمیتونن عاشق بشن و بدون ارائه هیچ راه حلی برای ترک یا اینکه اثلا اگه ترک کنند دریت میشه اوضاع یا نه ویدیو تموم شد.
    امیدوارم مسیری که شروع کردید ادامه پیدا کنه و بین این همه مساور که فقط دارن از مضرات میگن که چقدر اوضاع داغونه،کمک کنید که افراد امیدی هم‌داشته باشن به رهایی

    لایک

  16. سلام
    پیشنهاد میکنم حتما حتما کلیپ های استاد رائفی پور رو با همین موضوع توی آپارات ببینید یعنی باعث میشه عملییییییی دیگه اوکی اوکی بشی با راهکاراش….

    امتحان کنید♥️

    لایک

    1. استاد بدبخت شدم سر همین ماجرا…تو رو خدا..تو رو قرآن مواظب دختراتون باشین…تو رو به مهدیِ فاطمه قسم مواطبشون باشید ندارید حتی با دخترای بزرگتر از خودشون بگردن…۲۲سالم شد…ولی هنوز از عوارضش در رنج و عذابم…نه میتونم با کسی حرف بزنم…نه میتونم گله کنم…خودم کردم که لعنت بر خودم باد..از صبحه فقط کارم شده گریه…نکنید خانما ..آقایون..نکنید..شما رو به والله قسم نکنید..دخترخانما مواطب خودتون باشید…مواظب دختر کوچولوهاتون باشید…منه خاک بر سر چمیدونستم عوارضشو..مگه یک دختر۶.۷ساله چی میدونه…کارم فقط شده گریه و التماس به خدا و اهل بیت…دعام کنید.

      38

      1. سلام هیچ کسی تویی دنیا مسله من نیست ازدرد خودارضایی دست به خود کشی زدم ولی نتوانستم بمیرم چون خود زنی کردم نموردم علانم فقط دنبال اسلحه هستم با یک تیر راحتم کنم من پسر23ساله هستم هیچ چیز از خدا نمیخام فقط میخام بمیرم چون دیگه غرق شودم هیچ کسی نیست کمکم کنه وزحت مالی 000 خودم خیلی دوست دارم برم سره کار میرم ولی نمیتونم کار کنم تویی زندگیم هیچ عمل ندارم نه سیگار پاک پاک هستم سالیم خوشتیپ عما مشکلم فقط خودارضایی است فقط خودارضایی تویی این کار نابود شودم کم رو ترس تنها از همه انسانها بعدم میاد فقط میخام تنها باشم جایی هم برایی تنهایی ندارم که ایف من واقعن خوشکل خوشتیب از سن 13سالگی همیشه هفته 3بارخودارضایی کردم بمن خیلی بعد کردن خیلی من تویی سن 12سالگی بمن ججاوز جنسی انجام دادن بچارم کردن 23سال سن فقط بفکر خودکشی بودم همیشه در کسی است کمکم کنه

        10

        1. سلام این مشکل شما به هیچ وجه مشکل غیر قابل حلی نیست و با تمرین و پشتکار قابل برطرف شدنه
          حتما به مشاور مراجعه کنید،با سرچ ساده مشاوره رایگان در این زمینه هم پیدا میکنید

          8