1403/01/10
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/01/10
0
0

آموزش کامل راهکارهای ترک خودارضایی

15058 بازدید
راهکار های ترک خودراضایی

شناخت کلی خود ارضایی و راهکار های ترک آن گام پیش نیاز شروع گام های ترک خودارضایی به حساب میاد پس اگر اون ویدئو رو ندیدید اول برید سراغ اون بعد این پستو بررسی کنید.

بررسی گام های ترک خودارضایی

توجه داشته باشید که رعایت تمامی این گام ها برای رسیدن به نتیجه لازم است پس با جدیت لازم و توکل به خداوند آنها را اجرا کنید.

گام اول ترک خود راضایی : پذیرش اعتیاد

اولین قدم در ترک خودارضایی پذیرفتن و قبول این واقعیت است که شخص دارای یک مشکل اساسی است. عدم انکار این واقعیت و پذیرفتن آن با این دیدگاه که رفع مشکل عادت به خودارضایی باعث می شود که شخص در بقیه ی جوانب زندگی نیز به آرامش برسد و انگیزه ی ترک این عادت غلط را درخود پرورش بدهد می شود.

گام دوم ترک خود ارضایی : مراجعه به مشاور

نیاز مراجعه به مشاور برای ترک عادت خود ارضایی در فرد لازم است:

این گام یعنی فرد می تواند برای آگاهی خود از مطالب آموزشی موجود در اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند آکادمی راهشناس و یا حتی در صورت لزوم به مشاور خصوصی مراجعه کند.

در این مواقع که شخص در حالت بحرانی این عادت ناپسند قرار دارد استفاده از درمانگر برای رفع این مشکل راهگشا خواهد بود. زیرا فرد درمانگراین مشکل را ازدیدگاه خود شخص بررسی کرده وبه طور منحصراً به وی مشاوره می دهد.

گام سوم خود ارضایی : استمرار همیشگی

ترک عادت خود ارضایی برای یک بازه ی زمانی کوتاه به معنای ترک دائمی آن عادت نمی باشد:

این موضوع به مدیریت زمان و خود کنترلی کافی از جانب شخص نیاز دارد. در اصل جنگیدن با حس نفس و شهوت کاری غلط است بلکه به نظر فرار کردن از آن می تواند کاری مناسب باشد. این یعنی با میل جنسی خود نباید جنگید بلکه می بایست دائما از آن فرار کرد. یعنی شخص نباید خود را با هیچ وسیله ای در معرض این قضیه قرار بدهد.

گام چهارم ترک خود ارضائی : مشغول کردن خود

شخص می بایست اطراف خود را به قدری با برنامه ها و کارهای مختلف شلوغ کند که به قضیه ی خودارضایی فکر نکند. بیکار بودن باعث ایجاد وسوسه در فرد می شود و ذهن فرد به سمت عادت های بد گذشته خود سوق پیدا می کند. این مورد درست مانند شخصی که در هر شرایطی سیگار می کشد می ماند.

گام پنجم ترک اعتیاد به خودارضایی : توجه به علایق

انجام دادن کارهایی که شخص به آنها علاقه مند است باعث ترک خودارضایی می شود:

همانطور که عمل خودارضایی شخص را سرخورده وا فسرده می کند رفتن به سمت کارهایی که فرد به آنها علاقه مند بوده ودر آنها مهارت دارد نیز باعث ایجاد حس و حال خوب در ذهن وی می شود.

توجه: افرادی که دائما خود ارضایی انجام می دهند در ضمیر ناخودآگاه خود، دیگران را ازخود برتر می دانند و خود را کمتر و ضعیف تر در نظر گرفته و حس حقارت و عدم عزت نفس دارند.

نکته: برای از بین بردن حس عدم عزت نفس و حقارت شخص می تواند با دوستان خوب خود معاشرت کرده و یا دستاورد های گذشته ی خود را یادآوری کند یا فیلم وکتاب هایی که علاقه دارد را مشاهده ومطالعه کند تا حس وحال خوبی در خود پرورش دهد.

این یعنی کارهای خوب را جایگزین کارهای بد کنید.

نکته: ورزش کردن و تحرک باعث دوری از عمل خودارضایی می شود. هرگونه تحرکی باعث متعادل شدن جسم فرد در تخلیه ی انرژی منفی و همچنین افزایش قدرت بدنی وی می شود تا کالری ها و انرژی های اضافی بدن را به جای تخلیه با عمل خودارضایی به طریقی که مناسب تر بوده و به جسم آسیب کمتری بزند دفع کند.

نکته: گاهی اوقات وجود انرژی اضافه در بدن که به واسطه ی عادت غلط در تخلیه ی نامناسب انرژی در جسم فرد ایجاد شده است او را به سوی عمل خودارضایی سوق می دهد.

گام ششم ترک خودارضایی : فاصله گرفتن از محیط گناه

ترک محیطی که فرد در آنجا خودارضایی می کند و مدیریت کارهایی که باعث سوق دادن فرد به عمل خودارضایی می شود یکی از راهکارهای اساسی در ترک خود ارضایی است.

گام هفتم ترک خودارضایی : توجه بیشتر به معنویات

رفتن به سمت معنویات باعث گرفتن گرد و غبارهای شهوت و نفس در فرد می شود. معنویات یک ویژگی فطری در هر شخص می باشد. رفتن به سمت این کار باعث ایجاد حس و حال خوب در فرد می شود. گویی که خداوند به او توجه می کند. که زیباترین این کارها نماز خواندن است. البته این فعل نماز خواندن می بایست به زیبایی و اشتیاق کامل انجام شود.

گام هشتم ترک خودارضایی : خودتان را گول بزنید!

راهکار آخر ترغیب و گول زدن حس شهوت نفس برای عمل خود ارضایی یکی از راهکارهای ترک آن می باشد. ترک این عمل و به تعویق انداختن این مسأله باعث می شود که شخص در یک بازه ی زمانی دیگر به طور کلی این موضوع را فراموش کند.

درد و دل آخر و سخن آخر با شما عزیزان

با توجه به اینکه ترشح هورمون شادی دوپامین و ایجاد حس نشاط زمانی در فرد به وجود می آید که به سمت عمل خودارضایی می رود. همین امر باعث می شود که ترک آن در ابتدای بازه ی زمانی کاری دشوار برای وی باشد. اما تحمل کردن تمام سختی ها باعث دوری از این عادت ناپسند و حفظ سلامتی جسم در فرد می شود. دوری کردن از تمام کارهایی که باعث ایجاد حس شهوت در فرد می شود می تواند مانع عمل خودارضایی در او شود. که این کار با کنترل کردن نگاه به خصوص در آقایان به وجود می آید. و همچنین فرد باید روی اراده ی خود و نه گفتن به هوای شهوت خود کارکند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=1530
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

از باکس بالا میتوانید ویدیو را با دو کیفیت متفاوت دانلود کنید.

نظرات

29 نظر در مورد آموزش کامل راهکارهای ترک خودارضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام من دانش اوز کنکوریم و دوساله و از اخرای کلاس نهم که مجازی شد اموزش بخاطر این کوفتی کرونا من درگیر این بیماری خودارضایی شدممم امسالم کنکوریم همش فک میکنم حافظم کم شده و خنگ شدم و پتانسیل کنکور دادنو ندارم بنظرتون چیکار کنم اسیب های حافظه وتمرکزو جبران کنیم و رتبه زیر 500 کنکور باید بگیرممممم

    17

  2. سلام
    خسته نباشید
    من‌تا‌به‌خودم‌ میام میبینم ارضا شدم
    بعضی‌وقتا‌هم‌اگه‌خود‌ارضایی نکنم درود کمر و بیضه‌میگیرم

    لایک

    1. سلام در صورتی که این مساله با درد همراهه به پزشک مراجعه کنید

      12

  3. سلام ممنونم واقعا از وقتی که میذارید فقط ایکاش یکم بهتر میکس میکردید، صدای موسیقی متن از صدای شما بلندتره !

    9

  4. علت علمی لغزش باورهای نادرست ذهنی هستند بدن انسان ۲۱روز تا۳ماه برای ترک یک عادت نیاز داره بدن انسان قویترین ماشینی هست که میتونه خودش رو تغییر بده شما عزیزان باید بدونید هر نوع اعتیاد مثل خود ارضایی که حس پشیمانی به دنبال داره اصلا لذت نیست و این رو برای خودتون جا بندازین قبل از تکرار هر عادت بدی سعی کنید تمام حس های بدی که در تجربه ی قبلی بعد از انجام اون کار داشتین مرور کنین و قبول کنید با ترک اون از چیزی محروم نمیشید و اگر چند روز اون کار رو انجام ندادین به خودتون امتیاز عالی بودن بدید و خدا رو شکر کنید و هر روز نعمات کوچکتان را بشمارید و راضی باشید از خود اکنونتون چون برخلاف خیلی ها به دنبال پیشرفت و رشد فردی هستین و دارید تمرین خوب بودن می‌کنید شما با شکر گزاری به مغزتون میگید که دلایل بسیاری برای لذت واقعی دارید و نیازی به این اعتیاد خطرناک ندارین بنویسید حس های بد و خوبی که دارید به خاطر انجام دادن یا ندادن، این خیلی کمکتون میکنه
    دلایل تکرار رو پیدا کنید این ها مانند قطب نما به شما جهت می‌دهند و ضعف شما رو پیدا میکنن تا بتونید برطرفشون کنید مثلا ممکنه چنلی در تلگرام باشه که به شما استرس داده شما میتونید با حذف اون هم مشکل استرس رو برطرف کنید هم وسوسه نشید
    در آخر اگه باز هم نتونستین جلوی این حس و جاذبه رو بگیرید بعدش بیش از حد خودخوری نکنید همین که پشیمان هستین نشانه عالی و دلیل خوبی برای شروع ترک دوباره اس یعنی خدا هواتونو داره فرار نکنید بمونید حلش کنید تسلیم نشید و دیوار رو بشکنید.
    برای همتون آرزوی بهترین هارو دارم امیدوارم موفق باشید.

    لایک

  5. خودارضایی زندگیتونو نابود میکنه و شمارو به سمت افسردگی و پوچی میبره دوستان
    هر چی سریعتر باید به فکر درمانش باشید
    از هر محیطی که درش اون کار رو انجام میدید دوری کنید ، و به جمع دوستاتون برید و خانواده

    لایک

  6. سلام دوستان عزیزم ان شاالله با کمک خداوند متعال بر این عمل زشت غالب میشوید.💪🙏 امیدتون رو از دست ندهید.
    و این متن رو تا انتها بخونید و مو به مو عمل کنید ایشاالله در کمتر از یکماه درمان قطعی میشوید و برای برطرف کردن عوارض هم در پایان خدمت تون روش ها رو میگم.🙂
    والا از بچگی حدودا 6 سالگی به این عمل شوم مبتلا شدم. و از 10 سالگی اوج گرفت و اصلا هم نمیدونستم که داره چه کار بدی انجام میدهم.رفت رفت تاسن 18ساگلی از اون موقع فهمیدم که خود ارضایی یعنی چه.
    ولی الان حدودا یک ماه تمومه کاملا درمان شدم الحمدالله. زدم داخل نت راه های ترک شهوت جنسی دکتر*ضیایی* فقط بایه نسخه کامل درمان شدم و هیچ علاقه ای به اون عمل زشتی که 15 ساله انجام میدادم دیگ ندارم.
    *دکتر ضیایی* نسخه درمانی شون:👇 😎استفاده از سرکه سیب یا انگور طبیعی خانگی هست که باید به بدن کشیده بشه از زیر ناف تا زانوها برای تکمیل توضیحاتم🌟حتما کلیپ رو داخل نت ببینید🌟ماه اول6مرتبه درطول روز انجام بشه. ماه دوم 5 مرتبه و ماه سوم 4 الی3 مرتبه در طول روز با فاصله گذاری دقیق انجام بشه.
    🌟نسخه دوم: زدن یک مشت گلاب طبیعی خوش بو هر روز به صورت مثلا روزانه 5 بار هست.
    برای افزایش اراده هم:قبل از درس خوندن وضو بگیرید اونم با آب سرد.
    سوره ابراهیم هر روز قبل خواب بخونید و داخل اتاقتون صوتی باسدای ملایم بذارید پخش بشه، روزی 3 مرتبه.
    نماز اول وقت حتما خوانده بشه.
    از الان تا کنکور جزء 30 قرآن کریم رو حفظ کنید.
    سوره یس قبل از خواب رفتن بسیار سفارش شده.
    از خدا و ائمه اطهار علیهم السلام کمک بگیرید دعا کنید تا بر این عمل زشت غالب شوید.
    استغفار کنیددر طول روز.
    دعا توسل و زیارت عاشورا بخونید
    حتما حتما🔥🔥🔥تا کنکور اگر پشت کنکوری هستید و فارغ التحصیل حتما حتما گوشی رو کنار بذارید یا اگ سال اول کنکورتون هست از گوشی والدین برا درس استفاده کنید.
    از توصیه های استاد افشار عزیزمون حتما استفاده کنید🌹🌹💝🙏خدا خیرشون بده دعای امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف بدرقه زندگی سان🌹🌹🙏
    و اینم بگم
    ایشاالله یک ماه دیگ تک تک تون بیاد و کامنت بذارید که به لطف خدا عالی هستید و پیروز میدان🙏🤩🤩موفقیت نزدیکه✌️😎💪🙏اگ لایق هستم دعایم کنید.و اینم بگم من دخترم و تونستم شما هم قطعا میتونید و به جنس و عدد سن هیچ ارتباطی نداره فقط توکل بر خدا باید کرد.یاحق🙏🌹

    38

  7. سلام دوستان ان شاالله که با ایمان و افزایش توکل به خداوند متعال بر این عمل زشت غالب میشوید.
    والا من از 10 سالگی مبتلا شده بودم و تا 17 سالگی اصلا نمی‌دونستم دارم خودارضایی میکنم.
    یه کلیپ طب سنتی داخل آپارات از دکتر ضیایی در مورد راه ترک شهوت جنسی دیدم خیلی بهم کمک کرد و در یک ماه عمل به دستورات شون کاملا خوب شدم شکر خدا.
    و نسخه شون استفاده از سرکه طبیعی هست که باید به بدن مالیده بشه (از زیر ناف تا زانو ها + ناحیه حساس)
    حتما در طول روز 6 بار تکرار بشه و مدت زمان خشک شدن 20 دقیقه، بعد شستشو ناحیه حساس.
    ان شاالله که برطرف میشه. حتما کلیپ رو ببینید.
    و در کنارش توسل به خدا و ائمه اطهار علیهم السلام و نماز و قرآن و روزه گرفتن میتونه آثار زیان بارش رو خیلی خیلی کمتر کنه. منو هم دعا کنید. در آغوش خدا 💝 باشید.

    لایک

  8. سلام استاد
    شما رفتن پیش روانپزشک واسه درمان رو پیشنهاد میکنید؟

    20

  9. من یک دانشجو دانشگاه آزاد پرستاری هستم اونم شهر خیلی دوری در استان سیستان وبلوچستان.
    من عالی بودم، همه بهم امید داشتن، می گفتن تک رقمی نشی، دو رقمی شدنت حتمی، ولی خودارضایی نابودم کرد، به خاک سیاه منو نشوند

    38

  10. سلام خیلی سعی کردم که طرفش نرم ولی بااین که قبلا هرروز یابیشتر درگیرش بودم الان رسوندمش به حدودچندهفته ولی باز شکست میخورم تاسمت چندتا فیلم و… رفتم ولی قبل از این که اون حس خ. بهم دست بده دست کشیدم به نظرتون باید دوباره روز هاراازنو شروع کنم یا چون انجام نشده میتونم ادامه تعداد روز هام رابزنم واین که ماه های اول احساس عذاب وجدان و… بهم دست میداد ولی چندماهی هست انگار اصلا حس عذاب وجدان ندارم نمیدونم چرا

    لایک

    1. سلام ترک خودارضایی یک مساله تدریجیه، همین که به چند هفته یکبار رسوندید خودش پیشرفت بزرگیه،باز هم روی تکنیک هایی که بررسی شد و تقویت اراده خودتون وقت بذارید انشاالله حل میشه

      1

  11. متاسفانه بنده دوازدهم هستم و درگیر هستم…
    حدود ۲ ماه از تابستون ۱۴۰۰ رو شدید درگیر افسردگی شدم…
    که افسردگیمم در این مشکل راه داشت
    و توی دوران افسردگی من روزانه ۲ الی ۳ بار این کارو می کردم…
    انقدر بهم فشار آورد تا اینکه خودکشی نا موفق داشتم…
    یه سیگار رو اوردم و کلی مشکلات دیگه به جلوم گذاشته شد…
    با یه کتاب به اسم ماوراطبیه از دکتر جودیسپنزا آشنا شدم…
    طی ۱ ماه این اتفاقات برام افتاد:
    خودراضایم ترک شد
    عاشق خودم هستم
    پر انرژی هستم طوری که خانواده فکر میکنن من مواد مصرف میکنم
    اعتماد به نفس
    امروزم شدیدا افزایش یافته…

    لایک

    1. توصیه خاصی برای مادارین؟
      خوشبحالتون ولی من باخوندن کتاب زیاداخت ندارم که تحت تاثیرش قراربگیرم ولی برای شماخوشحالم موفق باشین🌹

      32

  12. خیلی ممنون از این کلیپ عالی . باید هفته ای یه مرتبه ببینم تا یادم نره و گول شیطون رو نخورم.

    لایک

  13. چیکار کنم استاد
    خواهشا کمکم کنید
    دیگه اون اعتماد به نفس و روحیه قبلو ندارم.
    چکار کنم به دوران اوج خودم برگردم.
    اون روزایی که درس خوندن حتی از نون شب برام واجب تر شده بود.

    1

  14. عالی بود استاد
    بهترین مشاور کشور هستید واقعا
    همیشه تنها کسی بودید که مشکلاتمون رو میدونستید و کارتون بابرنامه هست
    و اطلاعاتتون هم راجع به بچهایی که این مشکلو دارن کافی بود 🖐🙏🏻

    لایک

  15. حتما از توصیه هاتون استفاده میکنیم.
    آقای افشار بهترین مشاوری که میتونیم بهشون مراجعه کنیم کدوم هستن؟ روانشناس؟ سکس تراپیست؟ روانپزشک سلامت جنسی؟

    لایک

    1. باید دید ریشه ی مشکلتون چیه،اما هر کدوم از این تخصص هایی که گفتید میتونن کمک کنن

      لایک

  16. با سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد عزیز
    خیلی متشکرم و ممنونم از اینکه وقت با ارزش تون صرف این کار موثر و با ارزش کردید دو سوال داشتم :
    1_ تنش های ناشی از عدم تخلیه جنسی چطور باید رفع بشه؟ مطلبی مطالعه کردم که نوشته بود سرکوب جنسی منجر به مشکلات روانی میشه و شیمی مغز رو دچار تنش میکنه
    2_مثلا من علی رغم اینکه درون خودم رو آروم میکنم و خودم رو مشغول درس میکنم ولی به لحاظ جسمی بدن من برانگیخته میشه به مدت زیاد که مجبور میشم برای اینکه حداقل آبروریزی نشه خودارضایی کنم 😓 اینو رو باید چکار کنم؟

    1

  17. واقعا ممنونم بابت این کلیپای آموزشی و رفتن به عمق فاجعه و عواقبش و دادن راهکار خیلی عالیه کارتون با قدرت ادامه بدین 🙂

    لایک