1403/02/07
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/02/07
0
0

چرا ثابت قدم نیستیم؟ | 5 راهکار پایبندی به هدف

2959 بازدید
چرا ثابت قدم نیستیم؟ پایبندی به هدف

چگونه ثابت قدم بمانیم؟

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند ثابت قدم نبودن است. ثابت قدم نبودن می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. ما در این مقاله سعی می کنیم تا این دلایل را شناسایی کرده و برای هر کدام راه حلی پیدا کنیم. پس با ما در آکادمی روانشناسی راهشناس همراه باشید.

چرا ثابت قدم نیستیم و به هدف پایبندی نداریم؟

خیلی از افراد گمان می کنند چون همه چیز خوب شده پس دیگر نیازی به تلاش برای ثابت قدم بودن ندارند. پس به قول معروف برای خود اوضاع را آسان می گیرند و همین باعث می شود تا دچار مشکل شوند. این اطمینان غلط باعث می شود تا فرد گمان کند می تواند تمام کارهایی که برای ثابت قدم بودن نیاز بود انجام دهد را زودتر از موعد انجام داده و حال نیازی به مراقبت ندارد. یعنی فرد زودتر از زمان مورد نظر پیش می رود. این اتفاق می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. در ادامه سعی می کنیم به چندی از این دلایل بپردازیم.

فراموش کردن خود مراقبتی

یکی از بزرگترین مشکلاتی که افراد با آن مواجه می شوند این است که احساس می کند از محدوده ی خطر دور شده و نیازی به خود مراقبتی ندارد. همین دلیل می تواند باعث شود که خود را به دردسر بیندازد و عادتی که به سختی ترک کرده را از دست بدهد.

تاثیر عوامل محیطی و خارجی

درست است. گاهی شرایطی پیش می آید که ما ناچاریم تا ثابت قدم نمانیم. عواملی مانند آمدن مهمان، فوت کسی یا هر چیز دیگری. اما این که به این دلیل 2 روز ثبت قدم نمانیم مشکل نیست. مشکل این است که دو هفته به آن دو روز فکر می کنیم. همین فکر کردن باعث می شود تا کاری انجام ندهیم. باید در نظر گرفت که نباید تسلیم عدم رعایت همیشگی شد. یعنی اگر دو روز رعایت نکردیم نباید جا بزنیم.

آرامش موقتی باعث غفلت می شود

گاهی شما به یک نتیجه نسبی رسیده اید که ممکن است حتی خودتان نیز به آن فکر نمی کردید و چنین انتظاری نداشتید. در بسیار از مواقع در این حالت فرد احساس می کند دیگر نیازی به رعایت اصولی که برای خود تعیین کرده نیست. در این مواقع باید به یاد داشته باشیم که اگر به هدفمان رسیدیم نباید جا بزنیم بلکه باید هدف دیگری تعیین کنیم. این هدف تعیین کردن های مدام باعث رشد آدمی می شود.

به جای تغییر هدف باید مسیر را تغییر داد

در بسیاری از مواقع ممکن است شما هدفی را تعیین کنید اما هر چه تلاش می کنید نتوانید به آن برسید. در این مواقع شما باید به جای آن که هدفتان را تغییر دهید مسیر خود را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر مدام از راه الف سعی می کنید به مقصد برسید و نمی شود جای جا زدن و تغییر هدف یک بار هم از مسیر ب اقدام کنید. همین تغییر مسیر می تواند بسیار به ما کمک کند.

خیلی از مواقع هم ما هدف را تغییر می دهیم. چرا که فکر میکنیم مسیر یا هدف دیگر سود بیشتری دارد. این نیز یکی از مشکلاتی است که معمولا افراد با آن درگیرند. برای اینکه دچار چنین اشتباهاتی نشویم نیاز است که با تحقیق وارد مسیر شویم و هدف های خود را با شناخت انتخاب کنیم تا دچار اشتباه نشویم.

کمال گرایی می تواند مضر باشد

خیلی از مواقع کمال گرایی می تواند به کمک فرد برای بهتر شدن بیاید اما گاهی نیز برعکس به ضرر فرد است. به عنوان مثال وقتی فرد در راهی که انتخاب کرده بهترین نیست سریعا به جای تلاش بیشتر کردن به این فکر می کند تا مسیر و هدف خود را تغییر دهد در این مواقع فرد می تواند از اصول خود پایین بیاید و چیزی که برایش مدت ها زحمت کشیده را به راحتی از دست بدهد. بهتر است بازخورد های خود را تصحیح کنیم به جای عوض کردن مسیر.

باید به یاد داشته باشیم که مرحله ی تلاش یک مرحله ی طولانی است و به راحتی بازدهی ندارد و باید حوصله کرد. با صبر و حوصله حتما مسیر و هدف ما ثمر خواهد داد. بهتر است برای اینکه بیشتر و بهتر با پیشرفت خود آشنا شویم جدولی تهیه کنیم و پیشرفت های خودمان را در ان بنویسیم. این کار می تواند کمک بزرگی برای مقایسه ی خودمان با خودمان باشد. خیلی از افراد به اشتباه خود را با دیگری مقایسه می کنند که بسیار اشتباه است. شما فقط باید خودتان را با خودتان مقایسه نمایید.

از اینکه با ما همراه بودید بسیار سپاس گزارم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=2019
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

از باکس بالا میتوانید ویدیو را دانلود کنید.

نظرات

1 نظر در مورد چرا ثابت قدم نیستیم؟ | 5 راهکار پایبندی به هدف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *