1403/02/08
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/02/08
0
0

چگونه زندگی شادتری داشته باشیم؟ | 7 نکته برای زندگی شادتر

3214 بازدید
چگونه زندگی شادتری داشته باشیم؟ | 7 نکته برای زندگی شادتر

چطور می‌توانیم زندگی شادتری داشته باشیم؟ شاید این سؤالی است که هر یک از ما در برهه‌های مختلف زندگی از خود پرسیده‌ایم! پاسخ به این سؤال ابعاد مختلفی را در برمی‌گیرد و سؤال کلی است؛ اما یکی از تکنیک‌های بسیار مؤثر در شادتر زندگی‌کردن را از قدیمی‌ها یاد گرفته‌ایم و آن چیزی نیست جز تلاش کردن. اما چگونه باید باشد و چه باید کرد، مبحثی است که در این بخش برای شما توضیح خواهیم داد، پس با ما در راهشناس همراه باشید.

تلاش مؤثر، راهکار زندگی شادتر

برای زندگی باید تلاش کرد تا حرکت کنیم و به سمت بهتر کردن آن پیش برویم. حتی در صورت لزوم باید جنگید و این جنگیدن به این معناست که حتی نیاز است از خواب خود بزنید و ساعت‌ها حتی ۱۵ ساعت در روز تلاش کنید. مخصوصاً شمایی که جوان هستید و دغدغه مسائلی چون ازدواج را ندارید وقت بیشتری را در اختیار دارید و ممکن است با از دست دادن حتی یک ساعت حس بدی پیدا کنید که اگر وقت صرف می‌کردم شاید نتیجه بهتری می‌گرفتم. اگر تا به امروز این‌گونه بوده است عیبی ندارد. از امروز تلاش کنید.

شاد زندگی‌کردن یعنی با دوچرخه بروی دور بزنی؛ اما برای ماشین خریدن تلاش کنی!

به عشق اینکه سر کار مورد علاقه‌ات بروی، امروز تلاش کنی، مهارت یاد بگیری، درس بخوانی که روزی در محل کار مورد علاقه‌ات باشی و به هدفت برسی. مانند یک کودکی که ذوق مدرسه رفتن را دارد و وسایلش را از هفته‌ها قبل آماده کرده است.

ما به دنیا نیامده‌ایم که با همه مسابقه بدهیم، بلکه باید روی خودمان کار کنیم و از دستاورد خود راضی و خشنود باشیم.

روش هایی اصولی برای شادتر زیستن

اولین اصل زندگی شادتر این است که آرامش توأم با امید است. آرامشی نسبی که نسبت به شرایط حال داشته باشیم و یک امیدواری برای بهبودی همین شرایط. وقتی می‌گوییم آرامش یعنی اگر عزیزترین افراد شما در بیمارستان بودند باید امیدواری خود را حفظ کنیم و بگوییم خدا رو شکر که بیمارستانی هست و پزشکی هست که به این شرایط رسیدگی کند. باید امیدوار باشیم به بهبودی.

یعنی زمانی که مشکلی ایجاد می‌شود که می‌توان با صرف وقت یا هزینه آن را حل کرد، آن مشکل دیگر بحران نیست. ساده‌تر اینکه مشکلی که با پول حل می‌شود، مشکل نیست؛ بلکه هزینه است.

فلسفه شاد بودن، میخواهی پروانه باشی یا درخت؟

این‌ها فلسفه زندگی است. در واقع زندگی برای تو اگر پروانه باشی، نهایت شعاع کوچک و مدت کوتاهی را ببینی همه چیز زیباست.اما آیا پروانه روزگار سختی را پشت سر می‌گذارد، آیا چندین زمستان پشت سر می‌گذارد؟ خیر! نهایت عمر پروانه چند روز است و حتی رویش کامل یک گل را نمی‌بیند.

اما چه کسی رویش گل‌ها، زمستان‌ها، بهار‌ها را مبینند؟ درختی که سال‌ها دوام آورده، ریشه‌زدن، تبر خورده و سختی‌ها را دوام آورده است.

ما اگر فلسفه زندگی‌مان این باشد که آمده‌ایم به این دنیا که تنها لذت ببریم باید اینجا بهشت باشد قطعا با سختی ها و ناملایمات نمیتوانیم کنار بیاییم؛ اما دنیا برای کسب تجربه است، برای خود را ساختن است، سختی دیدن و آزمایش شدن راه رسیدن به لحظات شیرین تر زندگی است.

اگر تمامی ما به طور پیش‌فرض بدن‌های ایده‌آلی داشتیم و قدبلند و کیفیت بالا، چه کسی به فکر ورزش‌کردن، سلامتی و.. می‌بود؟

ما انسان‌ها باید چالشهایی را انجام دهیم تا به اوج برسیم. اگر از ابتدا همه چیز در اختیار داشتیم؛ آیا به این اندازه از موفقیت های خود لذت می‌بردیم؟ به آن ارزش می‌دادیم؟ آیا مفهوم آن را درک می‌کردیم؟ یکنواختی زندگی آزاردهنده نمی‌شد؟

اگر هر چیزی را که می‌خواستیم به‌راحتی به دست می‌آوردیم دیگر چه چیزی مفهوم شادی را برایمان ایجاد می‌کرد؟ شادی به‌دست‌آوردن چه میشد؟

دنیا آرامش زیبایی دارد و تا بخواهیم پر از اتفاقات، گنج‌ها و اکتشافات و… است. دنیا همواره در حال ترقی و تغییر است. چه خوب است که ما نیز بخشی از این تغییر باشیم.

کسی از زندگی خرسند است می‌گوید که امروز جای من این جاست اما می‌دانم که من انسانم و ممکن است فردا اینجا نباشم. پس خودم را رشد می‌دهم در هر زمینه‌ای که به آن علاقه دارم. پس از امروز خود لذت می‌برم چرا که این‌ها پله‌هایی هستند که بعضاً با رنج طی می‌کنم؛ اما به نتیجه مطلوبی که می‌خواهم می‌رسند.

من بهشتم را خودم می‌سازم و خود به خواسته‌هایم می‌رسم. دورانی که با مشقت و سختی را می‌گذرانم، تمام موقعیت‌هایی که از دست داده‌ام، تمام عزیزانی که از دست دادم و یا تمام پله‌هایی که از آن سقوط کرده‌ام مرا از پای نمی‌اندازند.

زندگی شاد

سخنران انگیزشی خود باشید

اگر به دنبال صحبت بسیاری از افراد موفق یا سخنرانان انگیزشی بروید خواهید دانست که چه سختی‌هایی را تحمل کرده‌اند و در چه مشقت‌هایی هرگز امید خود را از دست نداده‌اند.

هیچ‌کس به‌اندازه شما درک نمی‌کند که چه سختی‌هایی را متحمل شده‌اید، نمی‌خواهد جملات قصار بگویید؛ اما خودتان منبع انگیزه خودتان باشید، ببینید چگونه به‌تنهایی از پس بسیاری از روز‌های سخت زندگی خود برآمده‌اید و طاقت آورده‌اید. شما بهترین منبع الهام خودتان هستید.

7 نکته طلایی زندگی شادتر

معمولا عوامل مهم زندگی شادتر عبارت است از:

  • صحبت با دوستان و خانواده: حرف زدن و گوش دادن و شرکت در بحث با دوستان و خانواده، به زندگی شما حس رضایت و اعتبار بیشتری می دهد.
  • فعالیت های ورزشی: فعالیت های ورزشی مانند راه رفتن، دوچرخه سواری، ورزش های هوازی و غیره، می تواند به بهبود وضعیت اعصاب، جسمانی و روانی شما کمک کند.
  • علاقه مندی به شغل: علاقه مندی به شغل و فعالیت ها، کار و فعالیتی را انجام دهید که آن را به عنوان یک فعالیت مهم و با اعتبار در نظر میگیرد، که می تواند به زندگی شادتر شما کمک کند.
  • کمک و همبستگی: کمک کردن به دیگران و همبستگی با خانواده و دوستان و افراد جامعه، می تواند به تأمین احساس رضایت از خود و شادی بیشتر در زندگی شما کمک کند.
  • سبک زندگی و دید مثبت: تلاش برای داشتن سبک زندگی مثبت و انجام کارهایی مانند اهمیت دادن به تصمیم گیری خود، درک کردن هر چه بهتر خو، با خود صحبت کردن، رضایت داشتن رفتار های خود و دیدار مثبت با جهان اطراف، می تواند به زندگی شادتر شما کمک کند.
  • توسعه شخصیت: سعی برای توسعه شخصیت و خودسازی از طریق افزایش آگاهی و دانش و کسب تجربه، تلاش برای افزایش کیفیت رفتاری و زندگی،  ترک عادت های بد و ایجاد عادت های خوب و … می تواند به زندگی شادتر شما کمک کند.
  • رابطه های عاطفی: تعاون، عشق و رابطه های عاطفی با دوستان، خانواده و شریک زندگی، یکی از عوامل اصلی شادی و رضایت از زندگی است.

این ها عوامل اصلی زندگی شادتر هستند، اما هر فرد باید بر اساس تجربه و روابط خود، عوامل مهم خود را شناسایی کند.

زندگی شاد تر راهشناس

 نتیجه گیری نهایی راهشناس برای اینکه زندگی شادی و خوبی داشته باشیم

از داشته خود استفاده کنید و شکر داشته‌هایتان را به جا آورید و درعین‌حال پویا و فعال باشید تا به نتایج بهتر برسید. با انسان‌هایی که پخته تر و موفق تر و بزرگ تر از خودمان هستند معاشرت کنیم. بزرگ‌تر یعنی در شغل، تحصیل، حرفه و.. حرفی برای گفتن دارند و می‌توانند برای من همفکر خوبی باشند.

نکته بعدی این است که زندگی تک‌بعدی نداشته باشیم. فقط کارکردن، فقط تفریح کردن و… اصلاً کار درستی نیست و بهتر است همه چیز در تعادل باشد. جنگیدن بدون لذت خسته‌کننده می‌شود.

زندگی سرشار از به‌دست‌آوردن و از دست دادن است. نباید از از دست داده‌ها ناراحت باشیم. اگر کارکردن باعث شد که نتیجه آن یک ماشین بسیار خوب باشد، نوبت این است که از ماشین لذت ببریم و همه چیز را برای روز مبادا نگذاریم. و حتی ممکن است در زنگی چیز‌هایی از دست بدهیم؛ اما نباید فراموش کنیم روز‌هایی بوده‌اند که چیز‌هایی به دست آوردیم که بعضاً زحمات ما نبوده است. نمی‌توانیم بگوییم در چنین روز‌هایی حق ما بوده است که فلان چیز را به ما بدهند؛ اما امروز نباید چیزی از دست برود. مهم این است که بتوانیم در این مسیر شناور باشیم و از آنچه داریم تا زمانی که داریم استفاده مناسب بکنیم.

و در آخر با توکل به خدایی که همه چیز را آفرید و تفکر در شرایطی که داریم و چه‌بسا می‌توانست بدتر باشد، شکر کنیم و پیش برویم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=4364
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چگونه زندگی شادتری داشته باشیم؟ | 7 نکته برای زندگی شادتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.