1403/02/08
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  1403/02/08
0
0

راه حل‌های جلوگیری از افکار مزاحم جنسی | 11 راهکار اساسی

13124 بازدید
راه حل‌های جلوگیری از افکار مزاحم جنسی

چگونه از هجوم افکار مزاحم جنسی جلوگیر کنیم؟

خیلی از افراد فکر می‌کنند اگر گاهی افکار جنسی به سراغ آن‌ها می‌آید حتما مشکلی دارند و باید درمان شوند. اما چنین نیست. بخاطر داشته باشید تا این افکار باعث اختلال در زندگی عادی شما نشده‌اند نمی‌توان آن‌ها را به عنوان یک بیماری که باید درمان شود در نظر گرفت.  اما گاهی این افکار آنقدر افراد را اذیت می‌کنند که باعث مختل شدن زندگی و انجام بیشتر خود ارضایی می‌شوند. در این حالت باید شخص با راه‌کاری درمان شود. ما در ادامه 11 تا از این راهکارها را با هم بررسی می‌کنیم. توجه داشته باشید که بعضی از افراد می‌گویند که خودارضایی مفید است و ایرادی ندارد. ما در اینجا به درست بودن یا نبودن این عمل کاری نداریم و زمانی را در نظر می‌گیریم که زندگی فرد مختل شده است.

راه حل اول: واقع بین بودن می‌تواند کمک  زیادی در درمان این معضل کند

واقع بین باشید. یعنی قبول کنید که این افکار عادی‌ست و می‌توان سراغ هرکسی بیاید. ما نباید صورت مسئله را پاک کنیم بلکه باید به جای خودارضایی که راه حل غلطی برای دفع شهوت است دنبال پاسخ مناسب باشیم. پاسخی که با خود لذت و رضایت هم به همراه داشته باشد. باید قبول کنیم که حدود 80% از آقایان و 60% از خانم‌ها با این افکار و این عمل روبه رو می‌شوند. همان‌طور که همه می‌دانیم بهترین راه حل ازدواج است اما با توجه به شرایط جامعه ممکن است برای همه مقدور نباشد. به همین خاطر مدیریت کردن می‌تواند راه حل مناسبی باشد. به این صورت که اگر افکاری سراغتان آمد گمان نکنید که آدم عادی‌ای نیستید بلکه آن را قبول کنید و با مدیریت خود این افکار را از خود دور کنید.

بیشترین کسی که می‌تواند به شما کمک کند جز خودتان کسی نیست.

راه حل دوم: اگر تحریک شدید باید دنبال برخورد با آن باشید نه انجام خودارضایی

اکثر آدم‌ها وقتی تحریک می‌شوند خود را می‌بازند و برای خود افسوس می‌خورند. در حالی که این رفتار به شما کمک نخواهد کرد. شما باید در این حالت خود را درگیر کارهایی کنید که تحریکتان از بین برود و سرکوب شود. ما باید دیدمان نسبت به شرایط را تغییر دهیم. به عنوان مثال اگر از شخصی بپرسید که چرا فلان ماشین گران قیمت را می‌خواهد ممکن است پاسخ دهد برای جذب بیشتر جنس مخالف. این نگرش باید تغییر کند. باید یاد بگیرید که کارها را برای خودتان انجام دهید نه برای ارضای نیاز جنسی خود همچنین در مطلب موثرترین راهکارهای ترک خودارضایی راهکارهای اساسی این عادت بد را بررسی کرده ایم.

راه حل سوم: افکار همیشه هستند و باید از آن‌ها گذشت

همه‌ی ما گاهی افکار جنسی سراغمان می‌آید. مهمترین مرحله برای عبور از این افکار شاخ و برگ ندادن به آن‌هاست. اگر فکری به طور ناگهانی در مورد چیزی به ذهنتان رسید سعی کنید خود را سرگرم کنید و یا مشغول مطالعه کتاب و دیدن فیلم شوید. هر چه شما بیشتر از شر این افکار راحت شوید بیشتر به سمت موفقیت در ترک خودارضایی می‌شوید.

راه حل چهارم: اگر مکانی شما را تحریک می‌کند آنجا را ترک کنید یا تنها در صورت لزوم در آنجا قرار بگیرید

خیلی از افراد این عمل را در تخت خواب خود یا حمام انجام می‌دهند. مخصوصا وقتی تخت خواب آن‌ها در اتاقی مستقل باشد. در این حالت باید سعی کرد که تا زمانی که کاملا خسته نشده‌ایم به تخت خواب نرویم و تنها زمانی به تخت خواب برویم که در مدت کم خواهیم خوابید. برای حمام هم باید گفت که سعی کنید حمامتان را به کم ترین مدت ممکن تقلیل دهید و به طور کلی وقت زیادی در حمام نگذرانید. اگه مکان‌ های دیگری هم هست که قادر به ترک آن هستید، مانند پارکی که عاشق و معشوق‌ های زیادی در آن هستند یا هر جای دیگری سعی کنید که راه خود را به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که از آن محل رد نشوید. در این حالت کمتر برای خودارضایی تحریک خواهید شد.

راه حل پنجم: برنامه‌ی روزانه و چله نشینی می‌توان خیلی به شما کمک کند

برای خود یک برنامه‌ی کوتاه مدت تعیین کنید و آن را در جایی قرار دهید که همواره به آن نگاه کنید. مثلا می‌توانید برنامه را به دیوار بچسبانید. بعد از آن روزهایی که می‌گذرد و شما موفق شدید که خود را کنترل کنید را با تشویق خود پاسخ دهید. این تشویق می‌تواند به شما برای نگه داشتن برنامه بسیار کمک کند.

راه حل ششم: بیکار بودن می‌تواند به راحتی شما را فریب دهد

خیلی از مواقع شخص تنها به این دلیل سراغ خودارضایی می‌رود چون بیکار است. یعنی چون هیچ کاری برای انجام دادن ندارد وارد اینترنت می‌شود و بعد از یک مدت دوباره سراغ سایت‌های پورن و … می‌رود. در این موارد معمولا به افراد توصیه می‌شود که با کتاب، فیلم و بازی خود را سرگرم کنند. حتی می‌توانند با برنامه ریزی به کارهایی که همیشه علاقه داشتند اعم از ورزش یا یادگیری چیزی بپردازند. در این حالت امکان ارتکاب عمل در مواقع‌ای که فرد مشغول است به حداقل می‌رسد.

راه حل هفتم: غذای سالم بخورید تا ذهنی آرام داشته باشید

خوردن غذاهای کم کالری و کم ادویه خیلی کمک می‌کند که فرد از افکار جنسی فاصله بگیرد. توجه داشته باشید که شما هر چقدر غذاهای سالم‌تر بخورید ذهنی آرام تر و در نتیجه تحریکات کمتری خواهید داشت.پس فراموش نکنید که غذاهای سالم می‌تواند نقش موثری در ترک افکار مضر جنسی داشته باشند.

راه حل هشتم: معاشرت با دیگران را جز برنامه‌ی خود قرار دهید

یکی از راه‌هایی که به انسان کمک می‌کند معاشرت با دوستان و افراد است. اگر دوستی دارید که مدتی است ازاو بی خبرید به او تلفن کنید و با او معاشرت کنید. جمع‌های دوستانه‌ی جدید برای خود پیدا کنید و سعی کنید با آنها بجوشید. با این معاشرت کردن‌ها شما از فکرهای تحریک آمیز دور خواهید شد.

راه حل نهم: مدیر و مدبر باشید و اهداف خود را تماما انجام دهید

خیلی از مواقع ما چون به خود باور نداریم در هدفمان شکست می‌خوریم. یادمان باشد بزرگترین کوه‌ها از کوچکترین سنگ‌ها تشکیل شده است. سعی کنید با یک برنامه‌ی روتین خود را به مدیر بودن عادت دهید. مثلا می‌توانید همیشه بعد ازبیدار شدن سریعا رخت خواب خود را جمع و مرتب کنید. یادمان باشد گرفتن روزه و غذا نخوردن سخت است اما روزه‌ی دوری افکار گرفتن سخت تر. پس از شکست نترسید و هرجا که شکست خوردید سریعا به برنامه‌ی خود بازگردید. با برنامه بودن می‌تواند باعث موفقیت شما شود.

راه حل دهم: معنویات دینی را فراموش نکنید

همه‌ی ما در خانواده‌هایمان عقبه‌ی دینی داریم. یادمان باشد که می‌توانیم با نزدیک شدن به این محتویات خود را آرام کنیم. مثلا با قرائت جز سی قرآن یا حتی گفتن ذکر روزهای هفته. این فرآیند باعث می‌شود که ذهن ما از این افکار دور شده و آرامش یابد. با این کار علاوه بر کمک به برنامه ریزی آرام هم خواهیم شد. همچنین شما می‌توانید شکرگزاری کنید. در این حالت هم شما با نام بردن داشته‌هایتان از شر افکار منفی خلاص می‌شوید.

راه حل یازدهم: با یک مشاور دوره دیده دیدار کنید و مشکلاتتان را به او شرح دهید

خیلی از ما با تمام این راه‌کار ها باز موفق به دوری کردن از افکار مضر نمی‌شوند. حالا چه باید کرد؟ در این حالت شما باید با یک مشاور متخصص صحبت کنید. مشاور متخصص یعنی کسی که دوره دیده باشد نه رفیق یا خانواده‌ی شما. مشاور با توجه به مشکلات و خلقیات شما با تعیین کردن برنامه‌ی مناسب به شما کمک می‌کند که در هدف خود پیروز باشید. پس صحبت با یک مشاور متخصص را هم فراموش نکنید.

جمعبندی نهایی راهکارهایی که باعث رهایی از افکار مزاحم جنسی میشود

به طور کلی میتوان به راهکار های زیر اشاره کرد:

  • واقع بین باشید
  • به طور منطقی با خودتان صحبت کنید
  • به موقع جلوی افکار را بگیرید و خیال پردازی نکنید
  • محرک های خود را بشناسید و از آنها دوری کنید
  • به خودتان قول دهید، و دائم به خود یادآوری کنید
  • خواب خود را تنظیم کنید
  • برای زمان های بیکاری خود برنامه ریزی کنید
  • غذای سالم مصرف کنید
  • روابط سالم و مدیریت شده داشته باشید
  • باید اراده خود را تقویت کنید
  • افکار معنوی خود را تقویت کنید
  • از مشاور و روانشناس کمک بگیرید

امیدوارم این راه حلی‌ها از ورود افکار مزاحم جنسی در ذهن شما به حد بالایی جلوگیری کند. از این که با ما همراه بودید متشکرم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://rahshenas.com/?p=4436
اشتراک گذاری:
راهشناس
مطالب بیشتر

باکس دانلود

گزارش خرابی لینک ها
راهنما

از باکس بالا میتوانید ویدیو را دانلود کنید.

نظرات

5 نظر در مورد راه حل‌های جلوگیری از افکار مزاحم جنسی | 11 راهکار اساسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام حتما موقع تحریک شدن شدید برید بیرون اگه نمیشه حتما یه دوش با آب سرد بگیرید تا گرمی شهوت رو بخوابونه و اگر نمیتونید برید دستشویی و روی آلت تناسلیتون آب سرد رو به مدت یک دقیقه بریزید شلینگ آب سرد رو یه دقیقه روی آلت بگیرید تا اونجا کاملا سرد و بی حس شود من امتحان کردم جواب میده

    15

  2. حقیقت گفته شد این کار را دیدم دفعه اول 🌹🩵
    من تا ۷۰ روزم رفتم ولغزش داشتم حتی قرص استات
    خیلی عالی بود دوباره یاعلی

    لایک

  3. کاش در این زمینه و زمینه های فرهنگی بیشتر هزینه میشد
    ممنونیم از شما و تمام کسانی که تلاش میکنن و میخوان جامعه سالم در همه زمینه ها رو به رشد باشه
    به هدف هامون فکر کنیم و بیشترین تلاش رو سمتشون به انجام بدیم
    مطمئن باشید خدا مهربانترین مهربانان هست و درهای رحمتش رو می‌بینید که دونه دونه به روتون باز میشن

    لایک